در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

توقف تولید ۴۰۵، سمند و تیبا در سال آینده

  • یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
  • 439 بازدید
  • خبرها


 توقف تولید ۴۰۵، سمند و تیبا در سال آینده/ رشد ۸درصدی اقتصاد در دسترس است
به گزارش از آگهی آریا وزیر صمت بیان کرد تولید خودرو در سال آینده ۵۰درصد افزایش خواهد داشت
به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سید رضا فاطمی امین ابراز کرد: برنامه دوساله برای بهبود وضع خودرو داریم و بعضی از طرح‌ها شش‌ماهه و یک‌ساله می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت صمت از ادغام 4 وزارتخانه تشکیل شد اما خودرو به‌تنهایی یک وزارتخانه است چون به‌اندازه یک وزارتخانه حاشیه و دغدغه دارد
وی ادامه داد: ایران خودرو در سال آینده خودروهای 405 و سمند و سایپا هم تیبا را از رده خارج خواهند کرد که این اقدام کم‌نظیری است.
فاطمی امین گفت: برنامه‌ریزی برای معرفی 3 خودروی جدید در سال آینده انجام شده است و ما این اهداف و دستورالعمل را کنترل می‌کنیم.
فاطمی امین گفت: واردات خودرو در سال 97 به‌دلیل تراز ارزی کشور ممنوع شد چون در آن زمان تحریم‌ها اعمال شد و فروش نفت کاهش پیدا کرد و برای اینکه مصارف ارزی مدیریت شود واردات یک‌سری کالاها از جمله خودرو ممنوع شد
قرعه‌کشی خودرو به‌تدریج حذف می‌شود
فاطمی امین گفت: از اواسط سال آینده به‌تدریج قرعه‌کشی حذف می‌شود و این‌طور نیست که از ابتدای سال 1401 قرعه‌کشی نداشته باشیم چون هنوز تولید در حال رشد است و با تقاضا فاصله دارد.
وی درباره حذف قرعه‌کشی خودرو در سال آینده افزود: برآورد ما این است که نیاز خودرو در ایران حداکثر 1میلیون و 500 هزار دستگاه است.
سال آینده 15 درصد قیمت تمام‌شده خودرو کاهش پیدا می‌کند که این زیان خودروساز را کاهش می‌دهد الآن قیمت تمام‌شده بیشتر خودروها بالاتر از قیمت فروش آن است و این زیان موجب می‌شود خودروساز در تولید دچار مشکل شود.
وزیر صمت گفت: در زمان حاضر در حوزه ورق، فولاد، میلگرد و فلزات به‌طور کامل سهمیه‌بندی را حذف کردیم همچنین در بخش پتروشیمی هم این کار آغاز شده است البته امکانات زیادی از قبیل خریدهای آتی را ایجاد کردیم یعنی تولیدکننده می‌تواند برای چند ماه آینده از امروز ورق خریداری کند که این کار موجب حذف نگرانی برای تولید 3 ماه آینده می‌شود.
فاطمی امین ادامه داد:در تجارت خارجی به 3 راهبرد توجه می‌کنیم؛ اول ارتباط کسب‌وکار با کسب‌وکار است، ما زمانی در صادرات موفق می‌شویم که کسب‌وکارهای ایرانی با کسب‌وکارهای ازبکستانی، ارمنستانی، روسی، قطری و عمانی ارتباط پیدا کنند.
 تا زمانی که ارتباط فقط در سطح دولت‌ها باشد دستخوش مسائل سیاسی خواهد شد، در سوریه شاهد هستیم کشورهایی که معارض بودند و علیه مردم سوریه کار کردند الآن شرکت‌های این کشورها با شرکت‌های سوریه‌ای کار می‌کنند چون بین شرکت‌ها ارتباط وجود دارد.
محور دوم در تجارت خارجی این است که نباید فقط به روابط دوجانبه فکر کنیم و باید زنجیره‌های بین‌المللی شکل دهیم و خودمان در جایگاه مناسب قرار گیریم.
وزیر صمت خاطرنشان کرد: محور سوم در تجارت خارجی اصلاح ترکیب مبادی و مقاصد و ترکیب واردات و صادرات است ما نباید بعضی از کالاها را به‌طور خاص از برخی کشورها وارد کنیم که اگر آن کشور دچار مشکل شد ما هم دچار مشکل شویم همچنین نباید به صادرات به کشور خاصی وابسته شویم وباید به‌سمت صادرات دانش‌بنیان برویم و این موضوع را در سال آینده پیگیری خواهیم کرد.
  
 

افزایش ۵۷.۴درصد حقوق کارگران در سال 1401 پست قبلی
افزایش ۵۷.۴درصد حقوق کارگران در سال 1401
سفر به اصفهان ،شهر فرهنگ و هنر پست بعدی
سفر به اصفهان ،شهر فرهنگ و هنر

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.