نحوه نوشتن آگهیهای فروش فوقالعاده
- سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۳
- 2 بازدید
- کسب و کار
پر تلاطم صداها در هم میآمیزند و توجه مخاطب به کالایی نایاب بدل گشته هنر برقراری ارتباطی مؤثر و ترغیبکننده بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است.
در این میان آگهیهای فروش به عنوان یکی از اصلیترین ابزارهای ارتباطی میان تولیدکننده و مصرفکننده نقشی حیاتی در موفقیت کسبوکارها ایفا میکنند.
اما در این دریای پرتلاطم تبلیغات چگونه میتوان آگهیهایی خلق کرد که نه تنها به چشم بیایند بلکه مخاطب را مجذوب کرده و او را به اقدام ترغیب کنند؟ پاسخ این سوال در درک عمیق اصول روانشناسی شناخت دقیق مخاطب و تسلط بر فنون نویسندگی نهفته است.
آگهی فروش فوقالعاده صرفاً مجموعهای از کلمات و تصاویر نیست بلکه روایتی است که باید با ظرافت و دقت فراوان طراحی و اجرا شود.
این روایت باید بتواند نیازهای پنهان مخاطب را آشکار کرده راهحلی برای مشکلات او ارائه دهد و او را متقاعد سازد که محصول یا خدمت شما بهترین انتخاب برای اوست.
برای دستیابی به این هدف لازم است که از کلیشهها دوری کرده و با نگاهی نو و خلاقانه به موضوع تبلیغات بنگریم.
فراموش نکنیم که مخاطب با انبوهی از اطلاعات و تبلیغات روبرو است و تنها آگهیهایی میتوانند در این میدان رقابت پیروز شوند که بتوانند با او ارتباطی عمیق و معنادار برقرار کنند.
این ارتباط باید بر پایه صداقت شفافیت و احترام متقابل بنا شود.
در ابتدای مسیر باید به این سوال اساسی پاسخ دهیم که دقیقاً چه کسی را هدف قرار دادهایم؟ شناخت دقیق مخاطب شامل درک نیازها خواستهها ارزشها باورها و الگوهای رفتاری اوست.
هرچه شناخت ما از مخاطب عمیقتر باشد بهتر میتوانیم پیام تبلیغاتی خود را متناسب با او تنظیم کنیم.
به عنوان مثال آگهی که برای یک جوان علاقهمند به تکنولوژی طراحی میشود با آگهی که برای یک مادر خانهدار در نظر گرفته شده است تفاوتهای اساسی خواهد داشت.
پس از شناخت مخاطب باید به این سوال پاسخ دهیم که چه چیزی محصول یا خدمت ما را از سایر رقبا متمایز میکند؟ به بیان دیگر مزیت رقابتی ما چیست؟ این مزیت میتواند کیفیت بالاتر قیمت مناسبتر طراحی منحصربهفرد خدمات پس از فروش بهتر یا هر عامل دیگری باشد که محصول یا خدمت ما را برای مخاطب جذابتر میکند.
باید این مزیت رقابتی را به طور واضح و برجسته در آگهی خود بیان کنیم.
در گام بعدی باید به انتخاب لحن و زبان آگهی توجه کنیم.
لحن آگهی باید با شخصیت برند و همچنین ویژگیهای مخاطب هماهنگ باشد.
به عنوان مثال اگر برند ما یک برند لوکس و گرانقیمت است لحن آگهی باید رسمی و فاخر باشد.
اما اگر برند ما یک برند جوان و پرانرژی است لحن آگهی میتواند صمیمی و خودمانی باشد.
زبان آگهی نیز باید ساده روان و قابل فهم باشد.
از به کار بردن اصطلاحات تخصصی و پیچیده تا حد امکان باید خودداری کرد.
علاوه بر این باید به ساختار آگهی نیز توجه ویژهای داشته باشیم.
یک آگهی فروش فوقالعاده معمولاً از چند بخش اصلی تشکیل شده است عنوان متن اصلی تصویر یا ویدئو و دعوت به اقدام.
عنوان آگهی اولین چیزی است که مخاطب میببیند و باید به اندازهای جذاب و گیرا باشد که او را ترغیب کند تا متن اصلی را بخواند.
متن اصلی باید به طور خلاصه و مفید مزایای محصول یا خدمت را بیان کند و به سوالات احتمالی مخاطب پاسخ دهد.
تصویر یا ویدئو میتواند به انتقال بهتر پیام آگهی کمک کند و جذابیت بصری آن را افزایش دهد.
دعوت به اقدام باید به طور واضح و مشخص از مخاطب بخواهد که اقدام مورد نظر ما را انجام دهد (مانند خرید محصول ثبتنام در وبسایت تماس با ما و غیره).
در کنار این موارد باید به چند نکته کلیدی دیگر نیز توجه کنیم استفاده از کلمات قدرتمند
در این میان آگهیهای فروش به عنوان یکی از اصلیترین ابزارهای ارتباطی میان تولیدکننده و مصرفکننده نقشی حیاتی در موفقیت کسبوکارها ایفا میکنند.
اما در این دریای پرتلاطم تبلیغات چگونه میتوان آگهیهایی خلق کرد که نه تنها به چشم بیایند بلکه مخاطب را مجذوب کرده و او را به اقدام ترغیب کنند؟ پاسخ این سوال در درک عمیق اصول روانشناسی شناخت دقیق مخاطب و تسلط بر فنون نویسندگی نهفته است.
آگهی فروش فوقالعاده صرفاً مجموعهای از کلمات و تصاویر نیست بلکه روایتی است که باید با ظرافت و دقت فراوان طراحی و اجرا شود.
این روایت باید بتواند نیازهای پنهان مخاطب را آشکار کرده راهحلی برای مشکلات او ارائه دهد و او را متقاعد سازد که محصول یا خدمت شما بهترین انتخاب برای اوست.
برای دستیابی به این هدف لازم است که از کلیشهها دوری کرده و با نگاهی نو و خلاقانه به موضوع تبلیغات بنگریم.
فراموش نکنیم که مخاطب با انبوهی از اطلاعات و تبلیغات روبرو است و تنها آگهیهایی میتوانند در این میدان رقابت پیروز شوند که بتوانند با او ارتباطی عمیق و معنادار برقرار کنند.
این ارتباط باید بر پایه صداقت شفافیت و احترام متقابل بنا شود.
در ابتدای مسیر باید به این سوال اساسی پاسخ دهیم که دقیقاً چه کسی را هدف قرار دادهایم؟ شناخت دقیق مخاطب شامل درک نیازها خواستهها ارزشها باورها و الگوهای رفتاری اوست.
هرچه شناخت ما از مخاطب عمیقتر باشد بهتر میتوانیم پیام تبلیغاتی خود را متناسب با او تنظیم کنیم.
به عنوان مثال آگهی که برای یک جوان علاقهمند به تکنولوژی طراحی میشود با آگهی که برای یک مادر خانهدار در نظر گرفته شده است تفاوتهای اساسی خواهد داشت.
پس از شناخت مخاطب باید به این سوال پاسخ دهیم که چه چیزی محصول یا خدمت ما را از سایر رقبا متمایز میکند؟ به بیان دیگر مزیت رقابتی ما چیست؟ این مزیت میتواند کیفیت بالاتر قیمت مناسبتر طراحی منحصربهفرد خدمات پس از فروش بهتر یا هر عامل دیگری باشد که محصول یا خدمت ما را برای مخاطب جذابتر میکند.
باید این مزیت رقابتی را به طور واضح و برجسته در آگهی خود بیان کنیم.
در گام بعدی باید به انتخاب لحن و زبان آگهی توجه کنیم.
لحن آگهی باید با شخصیت برند و همچنین ویژگیهای مخاطب هماهنگ باشد.
به عنوان مثال اگر برند ما یک برند لوکس و گرانقیمت است لحن آگهی باید رسمی و فاخر باشد.
اما اگر برند ما یک برند جوان و پرانرژی است لحن آگهی میتواند صمیمی و خودمانی باشد.
زبان آگهی نیز باید ساده روان و قابل فهم باشد.
از به کار بردن اصطلاحات تخصصی و پیچیده تا حد امکان باید خودداری کرد.
علاوه بر این باید به ساختار آگهی نیز توجه ویژهای داشته باشیم.
یک آگهی فروش فوقالعاده معمولاً از چند بخش اصلی تشکیل شده است عنوان متن اصلی تصویر یا ویدئو و دعوت به اقدام.
عنوان آگهی اولین چیزی است که مخاطب میببیند و باید به اندازهای جذاب و گیرا باشد که او را ترغیب کند تا متن اصلی را بخواند.
متن اصلی باید به طور خلاصه و مفید مزایای محصول یا خدمت را بیان کند و به سوالات احتمالی مخاطب پاسخ دهد.
تصویر یا ویدئو میتواند به انتقال بهتر پیام آگهی کمک کند و جذابیت بصری آن را افزایش دهد.
دعوت به اقدام باید به طور واضح و مشخص از مخاطب بخواهد که اقدام مورد نظر ما را انجام دهد (مانند خرید محصول ثبتنام در وبسایت تماس با ما و غیره).
در کنار این موارد باید به چند نکته کلیدی دیگر نیز توجه کنیم استفاده از کلمات قدرتمند
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید