در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

معرفی مکان های دیدنی وجاذبه های گردشی ایران


جاذبه های گردشگری ایران در بهار
دشت دریاسر
  آدرس: مازندران، تنکابن، جاده دو هزار،دو راهی امامزاده قاسم
منطقه تنکابن در غرب استان مازندران یکی از آن مکان هایی است که حتما باید به آن سر بزنید و از آن دیدن کنید مخصوصا دشت دریاسر را که به بهشت اردیبهشت ایران معروف است. این دشت یکی از خیره کننده ترین منطقه های ایران است. در فصل بهار این دشت تن پوشی سراسر زرد رنگ به تن می کند و زیبایی بی بدیلی را به نمایش می گذارد. در کف این دشت، ده چشمه وجود دارد و یکی از دلایل سرسبزی این دشت هم وجود این چشمه ها است، به طوری که در فصل بهار که آب چشمه ها زیاد است نمی توان جای خشک در کف دشت پیدا کرد از این دشت می‌توان به‌عنوان مرز و نقطه اتصال جنگل‌های سرسبز شمال ایران و یخچال های رشته کوه‌ الموت نام برد دشت دریاسر یکی از گنجینه‌های طبیعی و مناطق بکر ایران است.
آبشار آسیاب خرابه،
آدرس: ۲۷ کیلومتری هادی‌شهر و در نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان
آسیاب خرابه نام یکی از مکان های دیدنی شهرستان جلفا در استان آذربایجان شرقی است. این مکان شامل آبشارهای کوچک و بزرگی است که سرچشمه آن ها معمولا کوه کیامکی در بالای چشمه است،  این آبشار به‌دلیل هم‌جواری با آسیاب‌های آبی و قدیمی، به این نام شناخته می‌شود.  
شهرستان محلات، هلند ایران
آدرس: استان مرکزی، جاده دلیجان، محلات
نام شهرستان محلات با نام گل عجین شده است. اصلا این شهرستان را به نام شهر گل و یا پایتخت گل ایران می دانند. حالا فکرش را بکنید دربهار که جلوه گری گل ها است، به این شهرستان سفر کنید.در این شهرستان دهکده گلی و بوستان سرچشمه وجود دارد که به نوعی هیجان انگیز ترین قسمت سفر به محلات خواهد بود.
باغ گیاه شناسی کرج
آدرس: کرج، خروجی پیکانشهر، بیست متری دوم سرو آزاد، بلوار مراتع، موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور
این باغ زیبا که از جاذبه های گردشگری استان البرز به شمار می رود، در داخل بوستان تفریحی شهید چمران کرج واقع شده و یکی از دیدنی ترین مکان ها است
سرعین
سرعین، شهر چشمه های آب گرم
شهر سرعین یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است که شهرت خود را مدیون چشمه های آب گرمش است.
پیست اسکی آلوارس
 این پیست، برگترین پیست اسکی ایران نیز هست و با سوارشدن بر تله سیژ مرتفع آن شما می توانید نه تنها در فصل زمستان بلکه در تمام فصول سال از منظره آن لذت ببرید. 
برج گنبد قابوس استان گلستان
آدرس: استان گلستان، گنبد کاووس، خیابان امام خمینی شمالی، بین خیابان جمهوری و قابوس، باغ ملی
برج گنبد قابوس که به دستور قابوس ابن وشمگیر ساخته شد، ولقب بلندترین برج آجری جهان را به خود اختصاص داده است
این بنا به سبک معماری رازی می باشد و بارزترین ویژگی‌های شیوه‌ معماری رازی، استفاده از آجر است
در بیرون از برج گنبد قابوس به محوطه‌ای دایره‌ای شکل می‌رسید که شگفتی خاصی برای بازدیدکنندگان دارد. اگر در این دایره قرار بگیرید و سخن بگویید یا آواز بخوانید، صدای شما انعکاس می‌یابد.
تخت سلیمان
آدرس : تخت سلیمان آذربایجان غربی، ۴۵ کیلومتری شمال شرقی تکاب، روستای نصرت آباد
تخت سلیمان که به‌عنوان زادگاه زرتشت از آن نام برده شده، پنج دوره تاریخ و تمدن بشری را به خود دیده است. این مجموعه منحصربه‌فرد و خارق‌العاده که ۳۰۰۰ سال قدمت دارد  از آن به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه دین زرتشت یاد می‌کنند. میراث جهانی تخت سلیمان شامل بخش‌های مختلفی مثل آتشکده آذرگشنسب، ایوان خسرو، معبد آناهیتا، آتشگاه‌های کوچک و... می‌شود
این مجموعه پس از تخت جمشید، چغازنبیل و میدان نقش جهان، چهارمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو باشد.
گفته می‌شود فرمان ساخت تخت سلیمان و آتشکده آن توسط بهرام گور، از پادشاهان ساسانی داده شد؛
آتشکده آذرگشنسب
اوج قدرت تخت سلیمان به دوره ساسانیان تعلق دارد و در همین زمان بود که یکی از سه آتشکده مهم این عصر به نام آتشکده آذرگُشنَسپ در این محل بنا شد 
آتشکده آذرگشنسب، خودسوز یا همیشه‌سوز بوده و به‌دلیل کارکردن با گاز و نفت، هیچ خاکستری نداشته‌ است
معبد آناهیتا
معبد آناهیتا برای ستایش ایزدبانوی آب و زایش بوده که ارتباط تنگاتنگی با آتشکده آذرگشنسب و دین زرتشت داشته‌ است. از نکات جالب در ساخت معبد آناهیتا این است که هیچ ملاتی در آن استفاده نشده است و با تکنیک نرومادگی، سنگ‌ها را در یکدیگر چفت کرده‌اند.
بهترین زمان سفر به تخت سلیمان فصل بهار می باشد
بندر گواتر 
آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان دشتیاری 
نزدیکی به آب‌های اقیانوس هند (سومین اقیانوس بزرگ زمین)، باعث شده است تا گواتر دریایی کاملا متفاوت نسبت به خلیج‌فارس و دریای خزر داشته باشد که در نوع خود بسیار جالب و منحصربه‌فرد است. یک نکته خاص دیگر درباره گواتر آن که بدون واسطه به قطب جنوب متصل است.
بندر گواتر به انتهای جاده‌های ایران شهرت دارد. این بندر منطقه‌ای در جنوب شرق ایران، ‌هم‌مرز با پاکستان و جزوی از استان سیستان و بلوچستان است
بهترین فصل برای رفتن به بندر زیبایی گواتر فصل بهار و زمستان است
پل معلق مشگین شهر 
آدرس: مشگین شهر، خیابان سعدی، بالاتر از میدان دادگستری، پشت بیمارستان ولیعصر 
پل معلق مشگین شهر یکی از جاهای دیدنی مشگین شهر و طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه به شمار می‌رود که در دامنه کوه سرفراز سبلان جای گرفته است.
طراح این پل مهندس گنجعلی بیگ است که با الهام از پل «کاپیلانوی ونکوور» کانادا آن را طراحی کرد
یکی از جالب‌ترین بخش‌های پل معلق مشگین شهر، بخش شیشه‌ای آن است که در وسط پل قرار دارد. در هنگام عبور از روی این قسمت می‌توانید زیر پای خود و دره را ببینید.
بهترین زمان بازدید از پل معلق مشگین شهر فصل بهار و تابستان است. 
ورزنه شهر فرشتگان سفیدپوش
ورزنه در استان اصفهان است این شهر تاریخی و توریستی در نزدیکی تالاب بین المللی گاوخونی واقع شده است.
شاید معروف ترین تصویر از ورزنه به عنوان نگین شرق اصفهان که قرن ها است در آیینه چشم گردشگران می درخشد زنان چادرسپیدی باشند که با پوشش زیبای خود نمادی از فرشتگان آسمانی را در ذهن و یاد انسان متجلی می شوند.
کویر ورزنه در نزدیکی شهر ورزنه در بخش شرقی استان اصفهان است مشخصه‌ای که این کویر را از دیگر کویرهای ایران متمایز می‌کند، وزش بادهای متفاوت است
تفریحات کویر ورزنه
پیاده ‌روی بر روی رمل‌ها و تپه‌های شنی کویر،زیپ لاین،ماشین‌های آفرود
باداب سورت، ساری
چشمه‌ای پلکانی و بی‌نظیر است که هم نوع آن در کره زمین در معدود نقاطی وجود دارد. باداب‌سورت شامل چندین چشمه با آب‌های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم است. این چشمه زیبا در روستای اروست در چهاردانگه ساری در استان مازندران قرار گرفته است و پس از کوه دماوند به‌عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد
باداب سورت پس از چشمه‌های پاموکاله در کشور ترکیه به‌عنوان دومین چشمه آب شور در دنیا است
دریاچه مهارلو
دریاچه مهارلو شیراز، دریاچه‌ای شگفت‌انگیز و قرمز رنگ است آب این دریاچه به‌دلیل رشد باکتری‌های «هالوفیت»و نوعی جلبک، قرمز رنگ شده است
آتشکده اردشیر
آتشکده اردشیر در خرابه‌های شهر استخر استان فارس قرار دارد که نام دیگر آن آتشکده آناهیتا یا ناهید می‌باشد. چون اردشیر بابکان بنیانگذار سلسله ساسانی از خانواده موبدان بزرگ بود به همین دلیل این آتشکده را به شادمانی برقراری سلسله جدیدش در ایران ساخت.
آتشکده اردشیر نخستین بنای طاق‌دار سبک ایرانی است که از دوران ساسانی به جا مانده و در فیروز آباد استان فارس قرار دارد.آتشکده اردشیر بیرون از کاخ اردشیر ساخته شده است.
مجموعه تاریخی عباس آباد
مجموعه تاریخی عباس‌آباد بزرگ‌ترین باغ دوره صفوی ایران به‌ شمار می‌رود و در دامنه رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است
این مجموعه تاریخی به دستور شاه عباس اول صفوی ساخته شده است  در مرکز دریاچه مصنوعی عباس‌ آباد بهشهر بنایی آجری به‌شکل چهارطاقی وجود دارد که زمانی سطح فوقانی آن، بستر بنایی با مصالح چوب و سقفی سفالی را تشکیل می‌داد.
 

گیلان مقصد سفر در بهار پست قبلی
گیلان مقصد سفر در بهار
کرمانشاه، سفر به دل تاریخ،بلوار طاق بستان طولانی ترین بلوار جنگلی پست بعدی
کرمانشاه، سفر به دل تاریخ،بلوار طاق بستان طولانی ترین بلوار جنگلی

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.