در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

گیلان مقصد سفر در بهار


گیلان
با اینکه هوا دراین ماه ها سرد است اما رفتن به جنگل و ساحل دریا می تواند حال و هوای کاملا متفاوتی را برای شما رقم بزند. همچنین آتیش روشن کردن در کنار دریا یک خاطره عالی را برای شما رقم می زند
جاذبه های گردشگری زیبای گیلان با آگهی آریا
قلعه رودخان
قلعه رودخان گیلان یکی از مهم‌ترین دژهای تاریخی و نظامی ایران است که در شهرستان فومن و در میان انبوه درختان جنگلی جای گرفته است. در نزدیکی قلعه رودخان و در سمت راست آن رودخانه‌ای به نام رخون جریان دارد به همین دلیل به این قلعه رودخان گفته می‌شود. مردمان محلی این منطقه به آن قله رخون و به‌طور رسمی قلعه رودخون می‌گویند.
همچنین از آن جایی که این قله روی پهنه بین دو قله با ارتفاعات مختلف بنا شده، تعداد زیادی پله در داخل قلعه برای دسترسی به قسمت‌های مختلف آن ساخته شده است که باعث شده این مکان به‌عنوان قلعه هزار پله نیز شناخته می‌شود
 برخی معتقدند که بنای اولیه مربوط به عصر ساسانیان یا اوایل دوره اسلامی است. در زمان سلجوقیان این مکان مرمت و بازسازی شده
قلعه رودخان مرکز فرمانروایی بسیاری از فرمانروایان گیلان و رشت نیز بوده و تا دوره زندیه از آن استفاده شده است
قلعه رودخان در حدود ۱۶۰۰ پله دارد که جدید هستند و برای گردشگران ساخته شده‌اند. برای همین این مکان به قلعه هزار پله معروف است.
در ابتدای مسیر صعود به قلعه رودخان و کمی جلوتر از پارکینگ، بازار هم وجود دارد که به‌محض رسیدن به این مکان، آن را می‌بینید و شاید یاد خانه‌های کره‌ای و چینی بیافتید.
ساعت بازدید: نیمه اول سال از ۸ صبح تا ۱۸؛ نیمه دوم سال از ۸ صبح تا ۱۶
قلعه رودخان در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن در نزدیکی روستای رودخان، بر فراز ارتفاعات جنگلی منطقه حیدرآلات و در میان جنگلی انبوه قرار دارد.
جنگل گیسوم
منطقه‌ تفریحی گیسوم صرفا منطقه‌ای جنگلی نیست؛ چراکه در کنار آن، یک فضای بکر ساحلی وجود دارد که در آنجا می‌توانید ساعت‌ها به تماشای دریا و زیبایی‌های آن بنشینید. وجود جنگل و دریا کنار هم که هرکدام دنیایی از زیبایی را در خود جای می‌دهد
جنگل گیسوم در محور رشت به آستارا و ۱۰ کیلومتر مانده به جاده اسالم به خلخال قرار دارد
گیسوم یکی از معدود مناطق شمال کشور است که جنگل و دریا در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند.
تالاب انزلی
تالاب انزلی گیلان یا «انزلی سل» در زبان گیلکی، یکی از زیباترین و مهم‌ترین تالاب
‎‌های طبیعی آب شیرین کشور در جنوب غربی شهر بندرانزلی و دریای کاسپین است که با وجود مناظر منحصربه‌فرد، تنوع زیستی و قدمتی از ۱۵ هزار سال قبل، یکی از محبوب‌ترین مقاصد طبیعت گردی در استان گیلان به شمارمی آید
تالاب انزلی به‌دلیل موقعیت جغرافیایی از نظر میزان بالای رطوبت و آب، با هیچ یک از تالاب‌های دیگر ایران قابل مقایسه نیست. تالاب انزلی، زیستگاه لاله‌های مردابی، محل تخم‌ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است و یکی از مهم‌ترین نقش‌های آن، تصفیه آب رودخانه‌ها است
تالاب طبیعی و آب شیرین انزلی خواهرخوانده تالاب «کوشیرو» در پارک ملی «کوشیرو شیتسوگن» ژاپن است
تفریحات تالاب انزلی
قایق سواری، عکاسی و تماشای طبیعت زیبای تالاب کایاک سواری، یکی از بهترین تفریحات تالاب انزلی است
 بهترین زمان سفر به تالاب انزلی را فصل بهار و پاییز دانست؛
گردنه حیران
گردنه حیران از جاهای دیدنی آستارا است. این گردنه در مسیر ارتباطی میان آستارا و اردبیل واقع شده است و در تقسیم جغرافیایی جزو استان گیلان محسوب می‌شود.
حیران در لغت به‌معنای «منطقه احاطه شده با ابر و مه» است و ریشه آن از زبان تالشی بیرون آمده است؛حیران در لغت به‌معنای «منطقه احاطه شده با ابر و مه» است و ریشه آن از زبان تالشی بیرون آمده است؛
رطوبت دریای خزر، اصلی‌ترین علت وجود ابر و مه در گردنه حیران و مناطق پیرامون آن به حساب می‌آید
گردنه حیران در میان جاده ارتباطی آستارا و اردبیل قرار دارد؛ این گردنه از یک سو توسط جنگل احاطه شده و از سویی دیگر مشرف به دره‌ای نسبتا عمیق است؛ بنابراین می‌توان گفت که از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است. رود ارس نیز از درون دره کنار آن عبور می‌کند و مرز میان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان محسوب می‌شود.
تله کابین گردنه حیران را می‌توان به‌عنوان یکی از موفق‌ترین پروژه‌های گردشگری توصیف کرد. بر اساس اطلاعات موجود، کلیه کابین‌ها و تجهیزات مربوط به راه‌اندازی تله کابین از کشور اتریش خریداری شده و در زمره ایمن‌ترین‌ها شناخته می‌شوند.
روستای ماسوله
شهر ماسوله در جنوب غربی استان گیلان و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر رشت در بخش سردار جنگل فومن واقع شده است.این شهر از سمت شمال به شهرستان ماسال، از سمت جنوب به طارم علیا در استان زنجان، از سمت شرق به جلگه شهر فومن و از سمت غرب به شهرستان خلخال در استان اردبیل می‌رسد
ماسوله یکی از معدود شهرهای بدون وسیله نقلیه موتوری در دنیا است که با کوچه باغ‌های باریک و پله‌پله، تردد هرگونه وسایل نقلیه را غیرممکن کرده است. نمایی زیبا از خانه‌های پلکانی، بالکن‌های مزین به گل‌های شمعدانی، جنگل‌های بکر و سرسبز، آبشارهای خروشان و کوه‌های بلند، تمام زیبایی های ماسوله را به رخ می کشد
آدرس ماسوله
گیلان، شهرستان فومن، ۳۲ کیلومتری غرب شهر فومن
ماسوله، شهری با قدمتی از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ سال است. ماسوله قدیم که با نام «کهنه ماسوله» نیز شناخته می‌شود، 
ماسوله در زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار، تحت اختیار ارتش بود و وظیفه ساخت گلوله برای توپخانه ایران را به عهده داشت. 
نام شهر ماسوله با تلفظ اصلی «موسلاهبه زبان تالشی از قرن هشتم و نهم هجری به بعد به همین صورت کنونی بوده است. برخی افراد نام شهر ماسوله را برگرفته از نام کوهی در جوار ماسوله به نام «ماه‌سالار» می‌دانند
معماری ماسوله، متعلق به دوران زندیه است و مانند بسیاری از یگر نقاط کوهپایه‌ای کشورمان به‌صورت پلکانی ساخته شده است.
برخی ازروستاها و شهرهای پلکانی ایران می‌توان به روستای کنگ در خراسان رضوی، اورامان در کردستان، کزج در اردبیل و وفس در استان مرکزی اشاره کرد
بهترین زمان سفر به ماسوله
بهار در ماسوله به‌تنهایی چهار فصل را در آستین خود دارد
جاهای دیدنی ماسوله
آبشار کوشم،رودخانه و آبشار ماسوله رودخان،آبشار لارچشمه،قله شاه معلم (ماسوله داغی)،بازار ماسوله و....
میدان شهرداری رشت
میدان شهرداری مربوط به دوره پهلوی است و از جاهای دیدنی رشت به شمار می‌آید. این اثر در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.
و مجموعه آن شامل کاخ شهرداری، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران می‌شود. ساختمان شهرداری و برج ساعت آن، نماد شهر رشت است.
میدان شهرداری در مرکز شهر قرار دارد. خیابان‌های منتهی به این میدان، تا فاصله حدودا چند صد متر سنگ‌فرش شده‌اند.دسترسی به این میدان از طریق خیابان‌های علم‌ الهدی، امام و شریعتی امکان دارد
دیدنی‌های میدان شهرداری رشت
کاخ شهرداری رشت
این بنا بین سال‌های ۱۲۸۶ تا ۱۳۰۵ شمسی به دستور اداره‌ بلدیه رشت، در ضلع غربی میدان شهرداری، با الهام از معماری سن پترزبورگ توسط آرتم سرداراف، معمار ارمنی-آلمانی مقیم رشت ساخته شد.
کتابخانه ملی رشت
کتابخانه ملی رشت اولین کتابخانه ملی ایران است و در ورودی خیابان علم‌الهدی، جنب ساختمان شهرداری رشت قرار دارد. این مجموعه در سال ۱۳۱۳ کار خود را آغاز کرد و اکنون دارای ۱۵۰ هزار جلد کتاب چاپی و ۱۷۵۰ جلد کتاب خطی است. 
ساحل چمخاله
ساحل چمخاله یکی از معروف‌ترین سواحل ایران و شمال کشور به شمار می‌رود و در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان بهترین ساحل استان گیلان معرفی شد. چمخاله پس از بندر انزلی، دومین قطب توریستی گیلان شناخته می‌شود. از این ساحل به‌‌عنوان یکی از مجهزترین و کم‌خطرترین سواحل ایران نام می‌برند که دارای امکانات تفریحی مناسب است.
آبشار لاتون
یکی از معروف‌ترین دیدنی‌ های گیلان، آبشاری مرتفع و زیبا است که با ارتفاع ۱۰۵ متر به‌عنوان یکی از بلندترین آبشارهای ایران لقب گرفته است. این آبشار لاتون و در گویش محلی بارزاو نام دارد.
آدرس آبشار لاتون: ۱۵ کیلومتری جنوب آستار، شهر لوندیل 
برای اقامت در آبشار لاتون می‌توانید به روستای کوته کومه بروید. در این روستا اتاق‌های اجاره‌ای در اختیار گردشگران قرار می‌دهند
شیطان کوه
شیطان کوه در لاهیجان همچون زاینده‌رود برای اصفهان، قلب شهر محسوب می‌شود. کوهی سرسبز و زیبا پوشیده از درختان بلند که تپه‌ماهورهای آن پوشیده از بوته‌های چای است.
چرا نام این مکان شیطان کوه است؟
پر‌تکرارترین داستان در میان مردم لاهیجان درباره شیطان کوه این باشد؛ کوهی که با نام شاه‌نشین شناخته می‌شده و محل زندگی و قلعه پادشاهان محلی لاهیجان بوده است. قلعه‌‌ای که بر اساس گفته مردم محلی آخرین بازمانده‌های آن با حمله شاه عباس صفوی از میان می‌رود و با گذر زمان نام قدیمی آن فراموش می‌شود یا شاه عباس و اطرافیان او برای بدنام کردن شورشیان و حاکمان محلی این نام را بر این کوه می‌گذارند.
آبشار ویسادار
آبشار ویسادار یکی از بهترین جاذبه های طبیعی استان گیلان است که با ظاهری منحصربه‌فرد در جنگل های بکر شمال خودنمایی می‌کند. این جنگل‌ها در نزدیکی کوه های تالش با پوشش گیاهی انبوه و طبیعتی زیبا، آب و هوایی مطبوع در اطراف آبشار ویسادار ایجاد کرده‌اند
آبشار ویسادار از زیباترین جاهای دیدنی رضوانشهر در استان گیلان است. این آبشار سومین آبشار مرتفع گیلان به حساب می‌آید و در میان جنگل‌های زیبای رضوان شهر قرار دارد.
ویسادار در گویش محلی تالشی به معنی «سایه درخت بید» است. به گمان مردم محلی، جنگل پوشیده شده از درختان بید در اطراف آبشار ویسادار می‌تواند دلیل این نام‌گذاری باشد.
آدرس آبشار ویسادار: استان گیلان، شهرستان رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری پره سر، دهستان ارده، روستای اوویار، آبشار ویسادار 
در سفر به آبشار ویسادار کجا اقامت کنیم؟
در اطراف آبشار ویسادار کلبه های چوبی با امکانات اولیه مناسب تعبیه کرده‌اند که در صورت تمایل به اقامت در نزدیکی آبشار و جنگل می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید برای دوست‌داران کمپ کردن در طبیعت، جنگل اطراف آبشار ویسادار گزینه بسیار مناسبی است. 
جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال در بین مردم به رویایی‌ترین جاده جنگلی کشور شهرت دارد.  اسالم بخشی از شهرستان تالش است که حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. مردم شهرستان تالش به زبان تالشی و ترکی حرف می‌زنند و از محصولات آن می‌توان به گلیم، سفال، محصولات دامی، چوب و کاغذ اشاره کرد.
جاده اسالم به خلخال مسیری ۷۰ کیلومتری است که از شهر اسالم در استان گیلان شروع و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل، بین استان آذربایجان شرقی و استان زنجان منتهی می‌شود.
آدرس جاده اسالم به خلخال: استان‌های گیلان و اردبیل
در این مسیر زیبا روستا‌ها و مناطق عشایرنشینی وجود دارند که بسیار زیبا هستند و بی‌شک آرزو خواهید کرد کاش جای آن‌ها بودید و صبح‌ها در منطقه‌ای به این زیبایی چشم باز می‌کردید. کلبه‌های کوچک، کندو‌های عسل، دشت‌های گل و موارد این‌چنینی دلایلی هستند که باعث می‌شود سفر به این منطقه لذت‌بخش‌تر باشد
استخر لاهیجان
استخر طبیعی و بزرگ لاهیجان در بخش شرقی لاهیجان واقع شده است و جزیره زیبایی در وسط آن وجود دارد که در گذشته «میان پشته» نامیده می‌شد. محلی  برای گردش، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود.
خانه موزه میرزا کوچک خان جنگلی‌‌
خانه میرزا کوچک خان جنگلی از خانه‌های قدیمی شهر رشت با قدمت بیش از ۲۰۰ سال است. این خانه به موزه اسناد و وسایل دوران نهضت جنگل تبدیل شده است و شامل نامه‌ها، عکس‌ها، روزنامه‌ها، لباس‌ها و ادوات جنگی میرزا کوچک می‌شود.
پل خشتی لنگرود
پل خشتی لنگرود به‌عنوان معروف‌ترین بنای تاریخی و نماد شهر محسوب می‌شود که روی رودخانه لنگرود قرار دارد.
اولسبلانگاه
اولسبلنگاه نام روستایی بهشتی در استان گیلان و در شهر ماسال و جایی ییلاقی با طبیعت دلفریب و چشم نواز است. اولسبلنگاه که از جاذبه های گردشگری ماسال است ،
این روستا،از هجوم امروزی سنگ ها و سیمان ها در امان مانده و هنوز خانه ها چوبی و سقف ها رنگارنگ است 
 

خوانسار دشت لاله های واژگون در بهار پست قبلی
خوانسار دشت لاله های واژگون در بهار
معرفی مکان های دیدنی وجاذبه های گردشی ایران پست بعدی
معرفی مکان های دیدنی وجاذبه های گردشی ایران

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.