در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

خوانسار دشت لاله های واژگون در بهار

خوانسار
بهار فرصت کوتاهی‌ست برای دیدن جاذبه‌هایی که عمرشان محدود به این فصل است. مثل دشت لاله‌های واژگون خوانسار. دشت لاله‌های واژگون گلستان کوه در فاصله کمی از خود شهر قرار گرفته. دامنه‌های گستان کوه بهارها پر از لاله واژگون می‌شود.
با آگهی آریا با جاذبه های دیدنی شهر ها آشنا شوید
جاذبه های خوانسار
دشت لاله‌ های واژگون گلستان کوه
دشت لاله‌های واژگون یکی از دیدنی‌ها و جاذبه‌های طبیعی شهرستان خوانسار استان اصفهان است دشت لاله‌های واژگون خوانسار هر ساله و در فصل بهار مملو از گیاهان و گل‌های رنگارنگ می‌شود.
گلستان کوه یکی از مناطق بکر و تحت حفاظت شهرستان خوانسار است در گلستان کوه در کنار لاله‌های واژگون‌، لاله‌های آتشی، لاله‌های سرنگون حنایی، لاله بیشه زار و لاله کوهی نیز رشد می‌کند.
آدرس: استان اصفهان، شهر خوانسار، ۱۵ کیلومتری جاده خوانسار به دامنه (به طرف شهر اصفهان)
مقبره بابا پیر
مقبره بابا پیر که با نام مقبره ابا عدنان قریشی نیز شناخته می‌شود، مربوط به سده ۶ و ۷ هجری قمری است.
خانه ابهری
خانه تاریخی ابهری‌ها در خوانسار، از دوره قاجار به جای مانده است. این خانه زیبا با داشتن قدمتی بیش از ۲۲۰ سال به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی خوانسار محسوب می‌شود. خانه ابهری توسط «حاج سید محمد باقر ابهری» ساخته شده است. معماری این خانه، نقاشی‌ها و گچبری‌هایش، معرف سبک عصر قاجاریه است. مهم‌ترین شاخصه این خانه زیبا این است که بازدیدکننده را به روزگاران گذشته می‌برد. در نقاشی یکی از اتاق‌ها در جبهه شمالی، قطعه شعری نوشته شده که تاریخ ۱۲۷۸ هجری قمری را نشان می‌دهد.
کوچه باغ های خوانسار
 این شهر پر از کوچه باغ‌هایی است که می‌توان در آن‌ها قدم زد. کوچه باغ‌های رویایی خوانسار که با دیوارهای خشتی و درختان سر به فلک کشیده که ارتفاع آن‌ها چندین برابر دیوارها مزین شده‌اند،
پارک جنگلی سرچشمه
پارک جنگلی سرچشمه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی خوانسار است. در وسط این پارک دیدنی، حوضچه‌های زیادی وجود دارد که آب آن‌ها از چشمه‌های موجود در «کوه سیل» سرازیر می‌شود. 
بازار دوراه خوانسار
بازار دوراه خوانسار یکی از بازارهای قدیمی و جاهای دیدنی خوانسار است که از گذشته در این شهر باقی مانده‌اند
محله دوراه نیز به دلیل قرارگیری در یک‌ دوراهی، با این اسم خوانده می‌شود. این بازار محل فروش خشكبار از قبيل گردو، بادام، آلو و... است و بیشتر فروشندگان آن را افراد مسن و پیر تشکیل می‌دهند
اگه به فکر  خریدن سوغاتی هستین، عسل خوانسار خیلی معروفه. به جز اون، انواع محصولات خوراکی خونگی شامل ترشیجات، شیرینی جات و مربا، سبزیجات خشک و خشکبار مثل گردو، بادام، آلو و برگه زردآلو  از ‌سوغاتی‌های این شهر تاریخی هستن.

سفر به الماس خلیج فارس (جزیره کیش) پست قبلی
سفر به الماس خلیج فارس (جزیره کیش)
گیلان مقصد سفر در بهار پست بعدی
گیلان مقصد سفر در بهار

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.