در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

سفر به الماس خلیج فارس (جزیره کیش)


جزیره زیبای کیش الماس خلیج فارس
بهار مخصوصا ماه فروردین، این جزیره بهترین و عالی ترین هوا را برای یک سفر مهیج دارد
این مکان جاذبه های تفریحی همچون کشتی های شبانه، تفریحات آبی، مسیرهای دوچرخه سواری و پارک های ساحلی گوناگون و غیره را دارد.
کشتی یونانی کیش
کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی در دریای خلیج فارس و در ساحل جزیره کیش به گل نشست و امروزه از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش است.
این کشتی چندین سال در مالکیت کشورهای مختلف بود  تا اینکه در سال سال ۱۹۵۹ میلادی نوبت یک شرکت ایرانی بود که مالکیت کشتی را از آن خود کند. شرکت ایرانی لوید اند کو خرمشهر، پس از تغییر نام کشتی به کوروش ایرانی، مدیریت آن را به شرکت بی اش‌ورث و شرکا سپرد. در سال ۱۹۶۵ میلادی، خطوط کشتیرانی ایران در خرمشهر مالک آن شد و نام همدان را برای کشتی انتخاب کرد.
دو فرد یونانی به نام‌های «پی.جی فرانگولیس» (P.J. Frangoulis) و «ای.آی کلیافز» (A.I. Cliafas) آخرین صاحبان کشتی بودند که در سال ۱۹۶۶ اقدام به خرید آن کردند و به‌ این ترتیب، نام کشتی به کوالا اف تغییر یافت. ماجرای به‌گل‌نشستن کشتی در همان سال رخ داد و از آنجا که کشتی متعلق به یونانی‌ها بود، به کشتی یونانی معروف شد.
کشتی یونانی در چهار مرداد ۱۳۴۵ هجری شمسی با انبوهی از ذخایر نفتی باارزش در نزدیکی روستای باغو به گل نشست. 
طبق گفته بومیان جزیره، یونانی‌ها پس از ترک کشتی آن را به آتش کشیدند و شاهد سوختن آن بودند. این موضوع احتمالا صحت دارد؛ زیرا امروزه هیچ عنصر غیرفولادی در بدنه و عرشه کشتی دیده نمی‌شود.
آدرس: استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی غروب
شهر زیرزمینی کاریز
شهر زیرزمینی کاریز یکی از مکان‌های تاریخی جزیره کیش است کاریز واژه فارسی قنات است و در گذشته از آن برای هدایت آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شد.
این شهر در عمق ۱۶ متری زیر زمین قرار دارد و منصور حاجی حسینی مؤسس این مجموعه است.
در طول مسیر کاریز، ۶ پایاب وجود دارد که یکی از آن‌ها در مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیرزمینی کیش موجود و قابل‌مشاهده است. قدمت این پایاب‌ها به بیش از ۸۰۰ سال می‌رسد
همه‌روزه می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب از شهر زیرزمینی کاریز دیدن کنید. 
شهر زیرزمینی کاریز کیش در بلوار میرمهنا قرار دارد. این مجموعه بعد از میدان المپیک و نرسیده به میدان فارور واقع شده است.
مرکز خرید دامون
جزیره کیش به سبب منطقه آزاد بودن یکی از قطب‌های اقتصادی کشور شناخته می‌شود و بسیاری از گردشگران سفر به این جزیره را به‌منظور خرید متنوع و با کیفیت انتخاب می‌کنند.
مرکز خرید دامون یکی از بزرگترین و لوکس‌ترین مراکز خرید جزیره کیش است که شامل بخش های مختلف رفاهی، تجاری و خدماتی می‌شود
ساخت مرکز خرید دامون در سال ۱۳۸۸ زیر نظر شرکت سهامداری دامون کیش  غاز و در سال ۱۳۹۱ افتتاح شد.
فروشگاه فرانکفورتر که از فروشگاه‌های محبوب فروش شکلات در جزیره کیش است، در این مرکز خرید نمایندگی دارد. در این فروشگاه می‌توانید انواع شکلات‌های محبوب را به‌عنوان سوغات کیش خریداری کنید.
امکاناتی که این مرکز خرید را از سایر مراکز خرید متمایز کرده است قرار گرفتن پیست یخ در آن است. اگر هوس اسکی در زمین پاتیاژ را کرده‌اید پیست مرکز خرید دامون این امکان را برای شما فراهم کرده است.
ساعات کاری: ۹ تا ۱۳:۳۰ و ۱۷ تا ۲۳
 این مرکز خرید در ابتدای شهرک دامون قرار دارد و برای رسیدن به آن باید بعد از گذر از بندرگاه دو چهارراه پایین آمده و خود را به میدان وصال برسانید
قلعه جنی کیش
داستان‌ها و افسانه‌های بسیار ترسناکی درباره این جاذبه تاریخی گفته شده است که به باور بسیاری از افراد، این افسانه‌های محلی فقط داستان نیستند و ریشه در واقعیت دارند. این قلعه در گذشته به‌عنوان پاسگاه هنگ مرزی مورد استفاده بود؛ هرچند گزارش‌های مکرر درباره مشاهده جن و مرگ مشکوک چهار سرباز باعث تخلیه آن شد و دیگر کسی جرئت استفاده از قلعه را نداشت
اطلاعات دقیقی درباره تاریخچه و قدمت قلعه جنی در دست نیست؛ با این حال، آن را به پرتغالی‌ها نسبت می‌دهند. در زمان اشغال جنوب ایران توسط پرتغالی‌ها، آن‌ها اقدام به ساخت قلعه‌هایی برای حفاظت از این منطقه کردند که به احتمال زیاد قلعه جنی یکی از این قلعه‌های تاریخی بوده است.
در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌توانید به رایگان از این قلعه دیدن کنید. با این حال، بهتر است هنگام غروب آفتاب نزدیک این قلعه نشوید؛ لعه جنی هیچ نگهبانی ندارد و تنها ورودی آن مسدود شده است؛ گرچه می‌توان از میان بلوک‌ها رد شد و به داخل ساختمان رفت.
آدرس: استان هرمزگان، کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی، قلعه جهان
ساحل مرجان
سواحل درخشان و طلایی جزیره‌های خلیج فارس از تماشایی‌ترین سواحل ایران و جهان هستند و زیبایی‌های بی‌حد‌و‌حصر آن‌ها، چشم هر بیینده‌ای را به خود خیره خواهد کرد. ساحل مرجان کیش یکی از ساحل‌های صخره‌ای است که از محبوب‌ترین دیدنی های جزیره کیش به شمار می‌آید
ساحل مرجان کیش از پاک‌ترین ساحل‌های خلیج فارس و سواحل مرجانی ایران با ماسه‌های طلایی رنگ و محوطه‌سازی زیبا است. زلالی این ساحل به‌حدی است که اگر سوار قایق شوید و گشتی در دریای مرجانی کیش بزنید، می‌توانید بسیاری از آبزیان مانند صدف، حلزون، شقایق‌ دریایی، عروس‌های دریایی، انواع مختلف ماهی های زینتی و مرجان‌ها را در کف آن ببینید و به آن‌ها غذا بدهید.
پیست دوچرخه‌سواری از دیگر جاذبه‌های گردشگری ساحل مرجان است.
در کلوپ دریایی پارک ساحلی مرجان کیش، تفریحات و بازی‌های آبی و ساحلی متعددی چون پاراسل، جت اسکی، قایق سواری، شاتل و غیره وجود دارند.
غواصی در دریای مرجانی کیش  در این ساحل به‌همراه تیم غواصی به اعماق آب‌های خلیج فارس بروید و ماهی‌های رنگارنگ و طبیعت شگفت‌انگیز دریا را تماشا کنید.
ساحل مرجان یا ساحل حافظیه در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد
آدرس: استان هرمزگان، جنوب شرقی جزیره کیش
پارک دلفین‌ کیش
پارک دلفین‌های کیش اولین پارک دلفین در ایران و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش است که در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد.
علاوه بر دلفین و پنگوئن، پستاندارانی مانند شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی نیز نگهداری می‌شود
از بخش‌های هیجان‌انگیز پارک دلفین‌ها کلاسیک‌شو شاد و مفرح است که در آن برنامه‌های نمایشی مهیج مانند استندآپ کمدی به‌همراه بازی با نور و موسیقی زنده توسط کمدین‌های ماهر اجرا می‌شود و ساعات سرگرم‌کننده و پرشور و هیجانی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.
سرمایه‌گذار پارک‌ دلفین‌های کیش، آقای حسین ثابت، از سرمایه‌داران بزرگ جزیره کیش و صاحب قبلی هتل داریوش کیش است؛ اما در سال ۱۳۹۳ این مجموعه به آقای سید عبدالرضا موسوی، مالک شرکت هواپیمایی زاگرس فروخته شد و اکنون نیز زیر نظر ایشان اداره می‌شود.
ساعات بازدید: چهار عصر تا هشت شب
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، مجموعه پارک دلفین کیش

شیراز و بوی بهار نارنج،جاذبه های شیراز در بهار با آگهی آریا پست قبلی
شیراز و بوی بهار نارنج،جاذبه های شیراز در بهار با آگهی آریا
خوانسار دشت لاله های واژگون در بهار پست بعدی
خوانسار دشت لاله های واژگون در بهار

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.