در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

آشنایی با روستاهای زیبا و بکر شمال

آگهی آریا به راحتی در دسترس شما 
طبیعت بکرشمال برای مسافرت
مازیچال مازندران
ییلاقی برای طبیعت‌گردی در شمال ایران
یکی از مسحورکننده ترین ارتفاعات شهر مازندران، روستای مازیچال است که در منطقه‌ای ییلاقی در اطراف روستاهای ییلاقی دراسرا قرار دارد. برای دسترسی به این روستا می‌توان از طریق جادۀ معروف کلاردشت به این بهشت زمینی رسید. البته باید اشاره کنیم که مسیر دسترسی به مازیچال، کمی نسبت به دیگر راه های دسترسی شمال کشور سخت تر و پر پیچ و خم تر است که باید در عوض کاملاً ارزش آن را دارد.
در قسمت‌های پایین مازیچال، پوشش به صورت جنگلی است اما با رفتن به ارتفاعات این پوشش به تدریج به کوهستانی تغییر می‌یابد.
فیلبند،
یکی از زیباترین روستاهای زیبای شمال ایران
به محض اینکه وارد ارتفاعات این روستای مجذوب کننده می‌رسید، ابرهای خوشه‌ای آسمان در کف دستان شما جای می‌گیرند. این اتفاق به دلیل یکی از نادرترین رخدادهای علمی صورت می‌گیرد که تنها در این روستا شاهد آن هستید. یکی دیگر از مزیت‌های سرزمین ابری فیلبند این است که هوایی را در این آن تجربه می‌کنید که نمونه‌اش را جای دیگر نمی‌توان دید. شاید بتوان گفت که بوی خوش کوهستان و نسیم های گاه و بی گاه اقیانوسی به قدری تجربه باورنکردنی‌ای برای شما ایجاد می‌کند که شما را در می‌نوردد.
از تهران تا فیلبند تنها ۱۸۶‌ کیلومتر راه در پیش دارید که از نظر زمانی حدود سه ساعت طول می کشد. اگر بخواهید از تهران به فیلبند بروید، بهترین راه شمال شرق تهران و از طریق جاده هراز است. بعد از رودهن و آبعلی و گزنک و رود هراز تقریباً ۵۰ کیلومتر بعد از گزنک و ۲۵ کیلومتر مانده به آمل، یک خروجی در سمت راست جاده وجود دارد که به سنگچال می‌رسد. اگر سنگچال را به صورت سر بالایی ادامه دهید، به روستای فیلبند می‌رسید. 
بِرِنت
بهترین مقصد سفر برای عاشقان طبیعت
جاذبه‌هایی تاریخی همچون روستای کوشک اردشیر بابکان و حمام و عمارت علی محمد خان از اصلی‌ترین دلایل محبوبت این روستا است
برنت، یک روستای کوهستانی – جنگلی است که در دل دهستان خانقاه لانه کرده است. این روستا با تمدنی طولانی در جنوبی‌ترین نقطه شهرستان سوادکوه، از طرف شرق به جنگل‌ها و مراتع و از سمت غرب، به جاده خطیرکوه و رودخانه اسبه منتهی می‌شود
تقریبا ۵ کیلومتر بعد ازسوادکوه، در سمت راست جاده، تابلوی دهکده ی برنت خودنمایی می‌کند. وقتی وارد این جاده باریک می‌شوید، آب و هوایی خوش به میزبانی شما می‌آید و بعد از طی کردن ۵ کیلومتر، به یک دوراهی می رسید که در سمت راست، دهکده ییلاقی برنت در ارتفاعات همچون مرواریدی در صدف برق می‌زند. بعد از آن، با طی کردن مسیری به طول ۸ کیلومتر، به بناهای تاریخی چشم‌نواز این روستا می‌رسید.
 آلاشت
روستایی سرسبز در دل کوهستان‌های مازندران
یکی از روستاهای زیبای مازندران، آلاشت است که کمتر کسی نام آن را شنیده‌
آلاشت دشتی سبز و مرتفع دارد که شما را در ارتفاعات بلند، مهمان ابر و باد و مه می‌کند. در آلاشت، ییلاقات کوچک و بزرگی قرار دارند که ابرهای سیال هر روز در آن جاری‌اند و حتی در هنگام راه رفتن می توانید آن ها را لمس کنید.

رصدخانه آلاشت که با نام رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی نیز شناخته می‌شود توسط شهرداری آلاشت در سال ۱۳۸۵ و با کمک دو شرکت اصفهانی و شیرازی ساخته شده است. این مجموعه شب‌های پنجشنبه برای بازدید عموم آزاد است
آلاشت در توابع سوادکوه قرار دارد که قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و در بیشتر ساعت‌های روز و ماه‌های سال، گذرگاه ابرهای پراکنده و مرطوب است. با گذر از جاده های آلاشت، به یک دوراهی می‌رسید که یکی از آن ها به سمت امامزاده ی آلاشت می‌رود و دیگری به روستاهای هلی چال و سواد رودبار. روستای سواد رودبار که در زبان محلی به آن ساتروآر می‌گویند، از پایین محله و بالا محله تشکیل شده‌ که شغل اصلی ساکنان آن، دامپروری است.
گرسماسر
باشکوه ترین ییلاق جنگلی
دشت های بسیار زیبا، کوههای بسیار بلند و چشمه سارهای بسیار خنک، این ییلاق را از ییلاقات دیگر متمایز می کند؛ از ارتفاعات گرسماسر، می‌توان تمام مناطق رامسر و تنکابن را به راحتی به تماشا نشست.
از دیگر جلوه‏ های طبیعی روستای گرسماسر، می‏توان به چشمه‏ های آب معدنی امیرخانی، راد کنار، رستم‏سر، پولاد، چهار پیچ و گرسماسر و نیز به تفرجگاه زیبای لپاسر اشاره کرد. قلعه تاریخی گرسماسر با قدمتی بیش از ده قرن، در مجاورت این روستای باصفا قرار دارد که حاکی از قدمت تاریخی این منطقه است.
برای رفتن به گرسماسر از جاده تنکابن به رامسر وارد جاده هریس می شوید و رو به سوی کوه های سر به فلک کشیده، حدود یک و نیم تا دو ساعت رانندگی حرکت می کنید، در حالی که جنگل زیبای «دالخانی» را هم پشت سر خواهید گذاشت. معروف ترین ارتفاعات روستای گرسماسر، کوه سماموس است که روستای گرسماسر در دامنه شرقی آن و روستای جواهر ده در ضلع شمالی غربی آن واقع شده اند. روستای گرسماسر، یکی از مناسب‏ترین مسیرهای صعود به این قله زیباست و به همین دلیل، کوهنوردان بسیاری برای صعود به سماموس، به روستای گرسماسر می آیند.

 تایلند کشور لبخند ،جاذبه های تایلند،سفر بهاری به تایلند پست قبلی
تایلند کشور لبخند ،جاذبه های تایلند،سفر بهاری به تایلند
چابهار،زیباترین شهر برای سفر در بهار پست بعدی
چابهار،زیباترین شهر برای سفر در بهار

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.