در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

آذربایجان ،باکو بهترین سفر در بهار

سفرخارجی در بهار
آذربایجان
 باکو پایتخت این کشور یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید در فصل بهار به آن سفر کنید. این کشور که مدت زیادی از جدا شدن آن از ایران نمی گذرد در سال های اخیر توجه زیادی به موضوع گردشگری داشته و به همین دلیل به یکی از قطب های گردشگری جذاب در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.
مسافت کوتاه میان تهران و باکو و زیبایی های بی دریغ این کشور باعث شده تا هر ساله مسافران زیادی از شهرهای مختلف ایران و به خصوص تهران به کشور آذربایجان سفر کنند.
در باکوترکیبی از جاذبه‌های قدیمی و مدرن را خواهید دید
جاذبه های زیبای باکو با آگهی آریا 
قلعه‌ی دختر
قلعه‌ی دختربا عنوان ارگ باکو نیز شناخته می‌شود،این برجبیش از یک هزاره قدمت دارد و قدمت آن به قرن‌های هفتم تا دوازدهم میلادی برمی‌گردد.
یکی از دلایل نام‌گذاری این برج وجود افسانه‌ای درباره‌ی آن است. طبق یکی از این افسانه‌ها، دختری مجبور می‌شود برخلاف میلش و به درخواست پدر با کسی ازدواج کند. پدر دختر، این برج را به‌عنوان هدیه‌ی ازدواج می‌سازد و زمانی که ساخت آن به پایان می‌رسد، دختر، خودش را از بالای برج به پایین می‌اندازد و به‌این‌ترتیب از یک ازدواج ناخواسته فرار می‌کند.
 این برج همیشه در صدر فهرست جاذبه‌های دیدنی باکو قرار دارد.
برج‌های شعله
برج‌های شعله، مجموعه‌ای از سه برج است که در مرکز شهر باکو قرار دارند. این سه برج به‌شکل شعله‌ی آتش طراحی شده‌اند. هویت کشور آذربایجان با آتش گره خورده است.
برج‌های شعله، نمادی از باکوی مدرن است. این برج‌ها در تپه‌ای مشرف به شهر قرار دارند؛آتش، سمبل ملی آذربایجان است
کاخ شروان‌شاهان
این کاخ در ایچری‌ شهر واقع شده و بعد از اینکه پایتخت به باکو انتقال یافت، ساخته شده است. شیروان، از اعرابی بودند که بر بخش‌هایی از آذربایجان امروزی بین قرن‌های نهم تا شانزدهم میلادی فرمانروایی می‌کردند. هنگام بازدید از این مجموعه، از کاخ اصلی، دو مسجد، یک مقبره، سردابه و حمام دیدن کنید. بعد از چند قرن بی‌توجهی، این مجموعه‌ی تاریخی با مرمت‌های فراوان، حفظ و نگهداری شده و تصویر آن روی یکی از اسکناس‌های آذربایجان ثبت شده است.
کاخ شروان‌شاهان، متعلق به قرن پانزدهم میلادی و یکی از آثار ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.
موزه‌ی ادبیات نظامی گنجوی
این موزه در ساختمانی زیبا در نزدیکی میدان فواره قرار دارد و گرامیداشتی برای شاعر بزرگ پارسی‌گوی است. این شاعر گرچه در غرب به‌اندازه‌ی بسیاری از شاعران دیگر شناخته شده نیست، ولی غیر از آذربایجان و ایران در بسیاری از کشورهای دنیا ازجمله تاجیکستان و افغانستان شهرت دارد. این شاعر را پیشوای داستان‌سرایی در ادب فارسی می‌دانند. ترجمه‌ی اشعار نظامی شاید برای کسانی که فارسی‌زبان نیستند کمی سخت و غیرممکن باشد؛ از این‌رو، بازدید از این موزه، می‌تواند افراد زیادی را با اندیشه‌ها و آثار این شاعر بزرگ آشنا کند.
موزه‌ی فرش
این موزه در بنایی بزرگ و زیبا قرار دارد که طراحی آن بسیار جالب است. این بنا به‌شکل فرشی لوله‌شده طراحی شده است. البته این موزه به‌غیر از فرش، بخش‌های مختلفی هم دارد؛ مثلا لباس‌های سنتی مناطق مختلف آذربایجان که هنوز هم اهالی آن منطقه، این لباس‌ها را برای بعضی از رویدادهای خاص مثل شرکت در مراسم عروسی می‌پوشند،
ایچری شهر بافت قدیم شهر باکو
یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر باکو که حتما گردشگران این شهر برای بازدید از آن وقت می‌گذارند، ایچری شهر یا بافت قدیم شهر باکو است.
قلعه‌ی دختر، کاخ شروان‌شاهان و دروازه‌ی مراد در این بافت تاریخی قرار گرفته‌اند. از دیگر جاذبه‌های این محله‌ی تاریخی می‌توان حمام‌ها، مساجد و کاروان‌سراهای متعدد را نام برد.
معبد آتشگاه
این معبد باستانی زرتشتی، به‌خاطر شعله‌های دائمی‌اش، مکانی بسیار مقدس بوده است. این شعله‌های دائمی از گازی که در زیر زمین جریان داشته، نشئت می‌گرفته است. البته منبع آن گاز مدت‌ها است که به پایان رسیده، ولی امروزه آتش دائمی دیگری در این محل برپا شده است. بنای معبد در قرن هجدهم ساخته شده و با وجود سادگی، بسیار دیدنی است.
 قبوستان
در مسیر سفر به قبوستانسنگ‌نگاره) را از دوران پیش‌از تاریخ می‌بینید. آتش‌فشان‌های گِلی، گرافیتی‌های رومی، میدان‌های نفتی جیمز باند و مسجد بی‌بی هیبت از دیدنی‌های مسیر سفر به قبوستان است. 
مرکز فرهنگی حیدر علیف
این بنای سفیدرنگ و منحنی‌شکل، برای رئیس‌جمهوری سابق آذربایجان ساخته شده و میزبان نمایشگاه‌های هنری متعدد است. خود بنا به‌تنهایی ازنظر معماری بسیار جالب است و حتی بیشتر از نمایشگاه‌های داخل آن، توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند.
بلوار باکو
این بلوار از میدان آزادی تا میدان پرچم در سمت غرب ادامه دارد.این گردشگاه، دارای جاذبه‌های دیدنی فراوانی است؛ ازجمله پارک شهر، ونیز کوچک، چرخ‌وفلک چشم باکو و چندین کافه و رستوران و مرکز خرید کاسپین واترفرانت 

دبی کشوری مناسب برای سفرنوروزی  پست قبلی
دبی کشوری مناسب برای سفرنوروزی
 تایلند کشور لبخند ،جاذبه های تایلند،سفر بهاری به تایلند پست بعدی
تایلند کشور لبخند ،جاذبه های تایلند،سفر بهاری به تایلند

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.