در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

آگهی آریا معرف شهر ها و کشورهای زیبا برای مسافرت در بهار


آگهی آریا معرف شهر ها و کشورهای زیبا برای مسافرت در بهار 
آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری برای سفرهای خارجی در بهار
در هر کدام از فصل های سال سفر می تواند جذابیت خاص خودش را باشد، اما 
فصل بهار و پاییز که نمایان گر قدرت و زیبایی بی نظیر طبیعت سفر می تواند حال و هوایی دیگر داشته باشد.
سفرهای خارجی در بهار
استانبول
یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای بهاری شهر استانبول در ترکیه است. این شهر تقریبا در اغلب اوقات سال شرایط مناسبی را برای سفر دارد. تقریبا هم می توان گفت بهترین زمان سفر به استانبول فصل بهار است. چرا که از میزان بارش های فصلی کم شده و هوا طراوت خاصی را به خود می گیرد. همچنین حراجی ها و برنامه های ویژه مخصوص نوروز نیز در این فصل برگزار می شود که همگی سبب می شوند شما سفری عالی را تجربه کنید.
جاذبه های دیدنی استانبول با آکهی آریا
مسجد ایاصوفیه استانبول، شاهکاری جذاب از امپراطوری عثمانی‌ها 
وقتی حرف از جاهای دیدنی استانبول می‌شود، اولین جایی که به ذهن خیلی‌ها می‌رسد، مسجد ایاصوفیه است. موزه‌ ایاصوفیه استانبول را بیشتر به نام مسجد ایاصوفیه استانبول می­‌شناسند. این بنا ابتدا کلیسا بوده، سپس تبدیل به مسجد شده و امروز به حالت موزه در آمده است.
موزه ایاصوفیه شاهکار دوران بیزانس و امپراطوری عثمانی‌هاست و از آن به عنوان مهم­‌ترین نماد عرفانی ترکیه یاد می‌کنند که بین ادیان اسلام و مسیحیت پیوند ایجاد می کند­‌کند
آدرس مسجد ایاصوفیه
مسجد ایاصوفیه در قسمت اروپایی استانبول و در منطقه مرکز شهر استانبول (سلطان احمد) واقع شده است. برای رفتن به مسجد ایاصوفیه تمام وسایل نقلیه عمومی به سهولت در دسترس قرار دارند و بازدید از آن در تمام روزهای هفته امکان‌پذیر است.
مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی
مسجد آبی به دستور سلطان احمد در قرن هفدهم بنا شده و به همین خاطر به عنوان مسجد سلطان احمد نیز نام گرفته است. در حقیقت هدف سلطان احمد از بنای این مسجد، ساخت مسجدی بوده است که با مسجد معروف ایاصوفیه استانبول رقابت کند و در این امر نیز تا حدودی موفق شده است. سالانه توریست­‌های بسیاری از سراسر نقاط جهان برای تماشای انعکاس رنگ آبی آسمانی بر روی گنبدهای این بنای بی­‌نظیر به استانبول مسافرت می‌کنند
این شاهکار کم نظیر، ساخته دست یک معمار عثمانی به نام «محمد صدفکار» بوده و در نزدیکی مسجد ایاصوفیه واقع شده است. 
سلطان احمد در سن 27 سالگی و درست یک سال بعد از تکمیل مسجد آبی از دنیا رفت و پیکر او به همراه همسر و سه فرزندش در بیرون همین مسجد به خاک سپرده شد.
شش مناره شدن این مسجد هم حکایت جالبی دارد. شاید باورتان نشود ولی این اتفاق فقط به خاطر یک اشتباه معماری رخ داده و به هیچ وجه کاری از پیش طراحی شده نبوده است. داستان از این قرار است که سلطان احمد از معمار خود برای بنای مسجد مناره­‌هایی طلایی می­‌خواهد که در زبان ترکی «آلتین» تلفظ می­‌شود. اما معمار این عبارت را به صورت «آلتی» به معنی عدد شش و یک مسجد با شش مناره می‌سازد.
آدرس مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد استانبول
مسجد سلطان احمد در منطقه فاتح استانبول واقع شده و آدرس دقیق آن، استانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد، خیابان ات میدانی، پلاک 70، مسجد سلطان احمد است.
بازدید از این مسجد بر خلاف بسیاری از مکان‌های دیدنی استانبول ، کاملا رایگان است.
برج گالاتا استانبول
حدود هفتصد سال پیش با هدف نظارت بر کشتی‌ها و شناسایی کشتی­های متجاوزین و دشمنان بنا شد. اما بعدها تغییر کاربری داد و به عنوان زندان از آن استفاده شد. بعدها کاربری دیده بانی پیدا کرد و درتمام این زمان‌ها بارها مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت. برج گالاتا یک نماد برای شهر استانبول محسوب می­شود
بالای این برج رستورانی احداث شده که بهترین غذاهای ترکی در آن سرو می‌شود و لذت بازدید از آن را برای علاقه مندان دوچندان می‌کند
آدرس برج گالاتای استانبول
این برج جذاب و دیدنی که یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است، در محله بی­اوغلوی استانبول واقع شده است. این محله هم یه خودی خود یک جاذبه توریستی در کنار سایر جاهای دیدنی استانبول محسوب می ‌­شود   
کاخ دلما باغچه
کاخ دلما باغچه با نمای بسیار باشکوه و خیره کننده­‌ ای که دارد به جرات می­توان گفت در میان تمام جاهای دیدنی استانبول منحصر به فرد است. این کاخ نمایشی 600 ساله به جا مانده از دوران حکمرانی سلسله عثمانی است؛ چرا که محل زندگی شش پادشاه آخر این سلسله بوده است.‌
کاخ باشکوه دلما باغچه دارای 44 تالار، 285 اتاق، 68 سرویس بهداشتی است. 131 فرش دستباف ابریشمی کف کاخ را ­ ملکه ویکتوریای انگلیس به این کاخ اهدا کرده است،­‌  
این لوستر بلورین 750 حباب و 4 تن وزن دارد. علاوه‌بر این کادوی بی نظیر ملکه ویکتوریا به کاخ دلما باغچه، پادشاه تزار روسیه نیز فرش­‌هایی از جنس پوست خرس به آن اهدا کرده و سایر افراد بنام و رهبران دنیا نیز کادوهای گران قیمتی را به این کاخ هدیه کرده‌­اند.
آدرس کاخ دولما باغچه
آدرس کاخ دلما باغچه: استانبول، بشیکتاش، خیابان دلما باغچه است و این کاخ بجز روزهای دوشنبه و پنجشنبه پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.
موزه­ پرا استانبول
این موزه در حقیقت کلکسیون کامل و ارزشمندی از هنرهای مختلف از جمله نقاشی، ابزارآلات اندازه­‌ گیری، عکس­هایی از استانبول قدیم، سرامیک و موزاییک‌­هاست و گاها در آن نمایشگاه­های هنری نیز برگزار می‌­شود.
آدرس موزه پرای استانبول
منطقه اروپایی بیوگلو، خیابان مشروطیت، پلاک 65، موزه پرا؛ که همه روزه به جز روزهای دوشنبه باز است. نکته جالب توجه برای علاقه مندان به بازدید از جاهای دیدنی استانبول این است که بازدید از موزه پرا در روزهای جمعه از ساعت 18 الی 22 رایگان است.
بازار بزرگ استانبول
بازار بزرگ یا گرند بازار یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استانبول برای خانم‌هاست. به دلیل سرپوشیده بودن این بازار در زبان ترکی به آن کاپالی چارشی گفته می‌شود که به معنی بازار سرپوشیده است. بازار بزرگ استانبول نیز به دستور سلطان محمد و در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است
در بازارهای استانبول تا می‌توانید چانه بزنید.  
در بعضی موارد قیمت اجناس را حتی تا 50 درصد قیمت می‌توانید پایین بیاورید.
آدرس گرند بازار استانبول
شما از هر کجای استانبول که بخواهید می­‌ توانید با استفاده از مترو به بازار بزرگ استانبول برسید. فقط کافی است به طرف ایستگاه سلطان احمد حرکت کنید. این بازار همه روزه به جز روزهای یکشنبه باز است و همواره آماده ارائه خدمت به مشتریان و خیل توریست­های شهر استانبول است.
 بازار ادویه استانبول، بازار مصری ها
این بازار شهرت جهانی دارد و بهانه خیلی از توریست ها برای رفتن به ترکیه در کنار دیدار از سایر جاذبه‌های گردشگری استانبول، بازدید و خرید از بازار ادویه است. 
با کیفیت ترین ادوییه جهان بی شک برای ترکیه است
در این بازار علاوه بر ادویه محصولات دیگری نیز عرضه می­شود که داروهای گیاهی از جمله مهم­ترین آنها هستند. انواع مواد غذایی مانند میوه­‌های خشک، آجیل و خشکبار، عسل، انواع چایی و دمنوش­ها، زیتون، روغن­ها، عودها و سایر خوراکی­های عرضه شده در این بازار نیز بسیار خوشمزه و در عالی‌ترین کیفیت خود قرار دارند.
آدرس بازار ادویه استانبول
این بازار خوش بو در منطقه اروپایی فاتح استانبول، رستم پاشا، واقع شده است.
قلعه­ یدیکوله استانبول، قلعه هفت برج
 ­‌ طول دیوارهای این قلعه به طور کلی برابر 22 کیلومتر و شهرت آن به قلعه­ی هفت برج نیز به دلیل قرارگیری هفت عدد برج بر فراز دیوارهای آن است. از این هفت برج، چهار برج توسط بیزانسی­ها بنا شده و ساخت سه برج دیگر با دستور محمد فاتح در زمان سلطنت او صورت گرفته است.
آدرس قلعه­ یدیکوله استانبول
این قلعه همه روزه از ساعت 9 صبح الی 6 بعدازظهر برای بازدید گردشگران و علاقه مندان باز است.
علی رغم اینکه قیمت ورودی این قلعه بر خلاف اکثر جاهای دیدنی استانبول مبلغ زیادی نیست، اما این نکته را به یاد داشته باشید که متصدی قلعه از توریست­ها و گردشگرانی که دوربین عکاسی همراه خود داشته باشند، مبلغی اضافی می‌گیرد.
مسجد رستم پاشا استانبول
رستم پاشا معمار سینان معروف را مأمور به بنای مسجدی زیبا در یکی از پرازدحام‌ترین نقاط شهر کرد. به همین دلیل فضای مسجد رستم پاشا در مقایسه با سایر مساجد تاریخی استانبول کوچکتر بوده و به خاطر قرارگیری در نقطه شلوغ شهر، در زیر آن نیز مغازه‌هایی ساخته شده تا از نظر مالی تأمین کننده خرج و مخارج مسجد باشند.
آدرس مسجد رستم پاشا
مسجد رستم پاشا در ناحیه اروپایی فاتح و در محله رستم پاشا خیابان هسیرجیلار قرار دارد و بازدید از آن برخلاف اکثر جاهای دیدنی استانبول رایگان می­باشد.
 مسجد سلیمانیه استانبول، مزار خرم سلطان و همسرش
در حال حاضر دو مزار زیبا نیز در باغ پشتی مسجد قرار دارد که متعلق به سلطان سلیمان و خرم سلطان همسر ایشان است و هر ساله افراد زیادی از آن دیدن می کنند. در حیاط اندرونی مسجد سلیمانیه چهار مناره وجود دارد که تعداد این مناره­ها بی دلیل نبوده و پادشاه آن زمان قصد داشته به این طریق در تاریخ، انتصاب خود را به عنوان چهارمین پادشاه عثمانی ثبت کند.
معمار این مسجد میمار سینان نام داشته است
 مسجد سلیمانیه
برای پذیرایی از گردشگران و مهمانان مسجد، رستوران شیکی دارد و در آن غذاهای عثمانی با کیفیت عالی سرو می­شوند. علاوه بر رستوران وجود حمام، مدارس فقه اسلامی و یک بیمارستان و مهمان­خانه، همچنین مدرسه طب و دبستان از دیگر جذابیت­های این مسجد عظیم هستند.
آدرس مسجد سلیمانیه استانبول
مسجد سلیمانیه نیز در منطقه­ فاتح و در کنار سایرجاذبه های گردشگری استانبول مانند گرند بازار، کاخ توپکاپی و مسجد آبی قرار گرفته است.
کاخ توپکاپی استانبول
این کاخ توسط سلطان محمد دوم  بنا شده و از قرن 15 تا 19 میلادی، امپراتوری عثمانی از آن به عنوان مرکز سیاسی خود ­‌کرده است. در واقع کاخ توپکاپی در سال 1924 به دستور آتاتورک به عنوان موزه­ای برای بازدید عموم آزاد شد.
آدرس کاخ توپکاپی استانبول
، ­این کاخ  در محله سلطان محمد در نزدیکی مسجد ایا صوفیا واقع شده است. همه روزه به جز صبح­ ‌های تعطیلات مذهبی برای بازدید عموم باز است.
 کلیسای چورا استانبول
این کلیسا در ابتدا به عنوان کلیسای بیزانسی احداث شده، سپس به مسجد تبدیل شده و هم اکنون هم به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌­گیرد. این کلیسا به لحاظ معماری، کاشی و موزاییک­‌های به کار رفته با نقاشی‌های زندگی حضرت عیسی و مریم مقدس بسیار زیبا در ساخت آن، ارزش رفتن و بازدید را دارد. چون بازدید از طراحی و سبک هنری بیزانس هم لذت خاص خودش را دارد.
آدرس کلیسای چورای استانبول
کلیسای چورا در حدود 3 مایلی منطقه شمال غربی سلطان احمد واقع شده است. این کلیسا در تمام روزهای هفته به استثنای چهارشنبه‌ها از ساعت 9 صبح الی 7 عصر پذیرای بازدیدکنندگان علاقه مند به تاریخ و تمدن ترکیه است.
 

مکان های دیدنی شهر قزوین، اعجاب انگیزترین شهر ایران؛ با اگهی آریا پست قبلی
مکان های دیدنی شهر قزوین، اعجاب انگیزترین شهر ایران؛ با اگهی آریا
با آگهی آریا کشورهای زیبا برای سفر در بها ر رابشناسید پست بعدی
با آگهی آریا کشورهای زیبا برای سفر در بها ر رابشناسید

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.