در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

برای سایتم از کجا هاست و دامنه بخرم ؟

هاست و دامنه چیست؟

هر کدام برای چه مواردی استفاده می شود و از کجا می توان آنها را خریداری کرد. در این مقاله ما قصد داریم همه چیز را در این باره، برای شما توضیح دهیم.

یک سوال بسیار متداول که بسیاری از افراد هنگام طراحی سایت با آن مواجه می شوند این است که هاست و دامنه چیست. توضیح آن ساده است و این مقاله تمامی سوال های شما را برطرف خواهد کرد.

به طور خلاصه، هاست یا میزبانی، فضای ذخیره سازی است که شما برای ذخیره فایل های صفحه وب خود نیاز دارید تا در اینترنت قابل مشاهده باشد. در همین حال، دامنه آدرسی است که کاربران در مرورگر تایپ می کنند و در خدمت شناسایی و دسترسی به وب سایت است.

راه اندازی وب سایت

 در دنیای واقعی اصطلاحاً شرکت شما برای فعالیت به مکان یا فضای فیزیکی احتیاج دارد، خواه یک مکان تجاری باشد یا یک دفتر. در عین حال، شما باید به این فکر کنید که چگونه مکان این فضا را تبلیغ کنید.
همین مورد در دنیای دیجیتال نیز هست: هاست وب مانند محل کسب و کار یا دفتر تجارت شما در اینترنت است و دامنه وب سایت شما آدرس است که باید با آن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

در دنیای اینترنت، این فرآیند به نام ثبت دامنه شناخته می شود. بنابراین دامنه خاصیت دیجیتالی شماست و ثبت صحیح آن اولین کاری است که باید برای افتتاح وب سایت انجام دهید. با توجه به همان مثال، برای تصمیم گیری در مورد مکان فیزیکی محل کار یا دفتر کار خود، احتمالاً باید از ایمن بودن محله و داشتن کلیه خدمات نیز اطمینان حاصل داشته باشید.

انتخاب هاست صحیح برای وب سایت یا فروشگاه آنلاین بسیار مهم است زیرا نه تنها فضای اینترنت را در اینترنت ایمن خواهد کرد، بلکه از ناامید شدن کاربران و مشتریان بالقوه در هنگام دریافت صفحه جلوگیری خواهد کرد. 

 

دامنه Domaine

 ثبت دامنه فقط این است که نام را ثبت کنید و بتوانید با اختصاص سرورهای DNS آن را به یک میزبانی وب هدایت کنید. دامنه به تنهایی هیچ کاری انجام نمی دهد، اما بدون آن جایی برای بازدید از صفحه شما یا جایی برای ارسال ایمیل برای شما وجود ندارد. تمام اطلاعات لازم برای خرید دامنه را بررسی کنید: قیمت ها، برنامه های افزودنی موجود، شرایط و ... 

دامنه، نام وب سایت شماست، چه وب سایت شرکت، شرکت شخصی، فروشگاه محصولات و ... نمونه دامنه ای که همه ما می شناسیم: google.com است. یک دامنه به کاربران کمک می کند مستقیماً به وب سایت شما مراجعه کنند. یعنی شامل پارامترهایی است که مرورگرهای وب را برای یافتن و دستیابی به اطلاعات سایت شما در اینترنت راهنمایی می کند.

دامنه ای جذاب است و به راحتی به خاطر سپرده می شود که سایت شما در بین میلیاردها دلار برجسته باشد، بنابراین باید آن را در یک شرکت معتبر و با پشتوانه سال ها تجربه و میلیون ها مشتری راضی در سراسر جهان ثبت کنید.

 

هاست Hosting

سرورهای میزبانی وب، میزبانی مجموعه ای از خدمات است که می تواند با هر دامنه ای مورد استفاده قرار گیرد و اگر می خواهید وب و ایمیل داشته باشید به آنها نیاز خواهید داشت. هنگامی که دامنه و هاست را خریداری کردید، فقط باید دامنه را پیکربندی کنید تا آن را به سرویس هایی که خریداری کرده اید پیوند دهد. این کار با اختصاص سرورهای DNS مربوط به دامنه انجام می شود و بسیار ساده است.

به طور خلاصه: می توان گفت که هاست، داشتن فضای اجاره ای روی هارد سرور است که با تمام برنامه های لازم تهیه شده است تا بتوانید وب سایت خود را بارگذاری کنید و همه ایمیل های خود را در یک مکان قرار دهید.

 

توجه به نکاتی برای خرید هاست

مهمترین چیز پشتیبانی فنی است. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که در صورت بروز هرگونه تردید، مشکل یا دشواری کمک لازم را خواهید داشت.

یکی از مواردی که ارائه دهنده های هاست را با یک دیگر متمایز می کند این است که در هر مشکلی که در وب سایت خود دارید حتی به دلیل تردید در برنامه نویسی به شما کمک کند و اگر مشکلی وجود داشته باشد، در عرض چند دقیقه برای شما برطرف کند.

به طور معمول هنگام خرید یک هاست، در حال حاضر هر آنچه را که نیاز دارید، به همراه داشته باشید. 

یکی از مهم ترین جزئیات این است که بدانید هاست از نسخه های پشتیبان برخوردار است یا نه، آیا دسترسی مستقیم به آنها را برای شما فراهم می کند و اینکه آیا به خاطر استفاده از آنها هزینه ای از شما دریافت می کنند؟

یکی دیگر از جزئیات مهم ضمانت است. اینکه هاست خود را انتخاب کنید و در عرض چند دقیقه بتوانید روی وب سایت جدید خود، با آن کار کنید.

علاوه بر تأمین فضای سرور برای وب سایت شما، ارائه دهندگان خدمات هاست ممکن است سایر خدمات مربوط به مدیریت وب سایت را نیز ارائه دهند مانند:

گواهینامه های SSL
میزبانی ایمیل و سازندگان سایت
ابزارهای توسعه دهنده
۲۴\۷ خدمات مشتری
پشتیبان گیری خودکار وب سایت
نصب نرم افزارهایی مانند وردپرس یا دروپال و بسیاری دیگر 

 

تفاوت بین هاست و دامنه

اگر در صورت مطالعه مطالب مفید، هنوز فکر می کنیدکه تفاوت بین هاست و دامنه برطرف نشده است، اگر به دنبال طراحی سایت هستید و قرار است که خودتان آن را خلق کنید، به راحتی باید متوجه شده باشید.

هر تجارت دیجیتال با نام شروع می شود نام کسب و کار شما، پایه و اساس دامنه شماست. حال، اگر می خواهید برای تبلیغ ایده خود وب سایتی ایجاد کنید، باید به وب سایت های فروش هاست و دامنه مراجعه نمایید.

با بیشتر ارائه دهندگان هاست، شما باید نام دامنه خود را جداگانه خریداری کنید. یا اگر از قبل دامنه ای دارید می توانید آن را به ارائه دهنده میزبانی فعلی خود انتقال دهید. مشابه برنامه های میزبانی، برای حفظ مالکیت دامنه خود باید سالانه هزینه آن را پرداخت کنید.

در صورت تمایل به انتشار وب سایت و ایجاد حضور آنلاین، میزبانی وب خدمتی است که شما به آن نیاز دارید. در حقیقت داشتن یک وب سایت با امکان دسترسی آسان به میلیون ها کاربر در سراسر جهان، مزایای باورنکردنی است.

 

عناصر اساسی برای هاست

ذخیره سازی:  این حافظه و فضای دیسک است و از چند گیگابایت تا تمام آنچه شما با یک سرور اختصاصی نیاز دارید را شامل می شود.

تعداد سایتها: اکثر ارائه دهندگان هاست برنامه هایی را از یک سایت به سایت های نامحدود مرتبط با همان حساب ارائه می دهند.

پهنای باند: این حداکثر مقدار داده در ماه است که وب سایت شما می تواند استفاده کند و این به منابع سرویس میزبانی شما بستگی دارد.

امنیت: برخی از برنامه های میزبانی شامل فرآیندهای امنیت داده مانند: گواهینامه های SSL و برخی دیگر به صورت جداگانه خریداری می شوند مانند محافظت در برابر بدافزار.

در حالت ایده آل سرورهای یک هاستینگ باید توسط متخصصان رایانه مدیریت شوند تا وب سایت هایی که میزبان آنها هستند از بین نرود یا به دلیل تعمیر و نگهداری نامناسب آسیب نبینند. مانند دامنه، باید اطمینان حاصل کنید که این سرویس توسط یک شرکت متخصص در آن ارائه شده است.

 

قیمت هاست و دامنه

دامنه ها سالانه ثبت می شوند و در حال حاضر بسته به سایت و انتخاب خودتان انتخاب می شوند. بسیاری از سایت ها به طور جداگانه از شما هزینه می گیرند، مانند DNS یا هدایت مجدد و میزبانی می تواند ماهانه یا سالانه پرداخت شود.

بهتر است از قیمت های کم شروع کنید و هنگامی که سایت شما به تعداد بازدید بیشتری رسید، به یک نوع طرح پیشرفته تر بروید. 

قیمت دامنه و هاست در هر کدام از شرکت هایی که قصد خرید از آنها را دارید؛ برایتان بیان شده و با توجه به مدت اعتبار آنها، قیمت هایشان جدول بندی شده است.

برای راحتی شما برای انتخاب در بهترین ارائه دهندگان هاست و دامنه، ما چند تا از به روز ترین و معتبرترین سایت ها را به شما معرفی کرده ایم.

 

نت افراز

ارائه دهنده سرویس های میزبانی وب و ثبت دامنه. 

با مزایای

- پشتیبانی سریع و حرفه ای ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته

 - سازگاری تمامی سرویس ها با وردپرس 

- دامنه ir رایگان

- نصب رایگان سایت سازهای فارسی

کد تخفیف ۱۰ درصدی نت افراز: UC026JFS

کد تخفیف ۶ درصدی نت افراز: UC862WAF

 

هاست دی ال

پس از چند سال فعالیت در زمینه میزبانی سایت های پربازدید و کسب مهارت و تجربه لازم به طور رسمی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ و با هدف ارتقاء سطح کیفی این قبیل سایت‌ها آغاز کرده است.

با مزایای

- پشتیبانی ۲۴ ساعته

- قرارگیری در پیشرفته ترین مرکز داده کشور با پهنای باند بالا

- pingtime بسیار مناسب داخل کشور

 - Hard Diskهای Enterprise مبتنی بر RAID با سرعت و کیفیت بسیار بالا در کنار قابلیت اطمینان مناسب

 

میهن وب هاست

تخصص و اراده این سایت ارائه سرویس های پر سرعت، مطمئن و مطابق با تکنولوژی روز دنیاست. با افتخار، میزبان بیش از ۱۳۰ هزار مشترک هستند.

با مزایای

- پشتیبانی قوی

- ارائه خدمات با کیفیت و سریع

- ۳۰۰۰ مگابایت فضا با پهنای باند نامحدود

 

از جمله بهترین سایت های خرید هاستینگ و دامین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برتینا

ایران سرور

پارس پک

ایران هاست

آذر آنلاین

معرفی بهترین خشکشویی های آنلاین در تهران و مشهد پست قبلی
معرفی بهترین خشکشویی های آنلاین در تهران و مشهد
درگاه پرداخت برای سایتم از کجا بگیرم؟ پست بعدی
درگاه پرداخت برای سایتم از کجا بگیرم؟

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.