در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

بهترین روانشناس در مشهد

روانشناسی مطالعه علمی رفتار است. از دیدگاه روان شناختی، رفتار ممکن است تنها به رفتارهای بیرونی مربوط شود. اما رفتار اصطلاحی است که به رویدادهای شناختی و هیجانی نیز دلالت می کند. روان شناسان می کوشند رفتار آدمیان را توصیف و پیش بینی کنند و علت های رفتار آن ها را توضیح دهند. 

در زمان بحران، در کنار مشکلات بر جای مانده ناشی از حوادث، اختلالات زیادی در جامعه و همچنین مشکلات روانی زیادی در افراد بر جای می ماند. انواع مشکلات به وجودآمده ناشی از بحران در جامعه و همچنین آثار برجای مانده و مخرب در سلامت روان افراد و چگونگی پیشگیری و ارتقای سلامت روان آنها، باید به خوبی توسط یک روانشناس تشخیص داده شود.

 

یک روانشناس باید بداند:
-ارتباط نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی در تامین سلامت روانی را بیان کند.
-نظریه های استرس، بحران، سازگاری، مقابله و مداخله در بحران را توضیح دهد و خدمات خاص آن را شرح دهد.
-تکنیک های مقابله ای در حین ارائه خدمات مشاوره بالینی را بیان کند.
-مشاوره در مواقع بحرانی را شرح دهد.
-توان بخشی روانی در حوادث و بحران ها را بیان نماید.
-فرایند سوگ در مواقع حساس را تجزیه و تحلیل نماید.

- یک روانشناس مفاهیمی مانند ادراک، نگرش، انگیزه، عاطفه، عملکرد مغز، هوش، درک، شخصیت، روابط شخصی، هوشیاری و ... را بررسی می کند. روانشناس از هر دو روش تحقیق کمی و کیفی، برای تحلیل رفتار استفاده می کند. به ویژه در بخش بالینی یا مشاوره. در حالی که اکثر روانشناسان به طور حرفه ای به فعالیت های درمانی (بالینی، مشاوره، آموزش) مشغول هستند، برخی نیز از دانشگاه ها گرفته تا انواع موضوعات مرتبط یا مرتبط با انسان به تحقیق مشغول هستند.

- بیماران خود را در جلسات گروهی یا انفرادی راهنمایی کند تا مشکلات آنها را ارزیابی کرده و به آنها کمک کند تا با شرایط و اختلافات مختلف کنار بیایند و سلامت روانی آنها را بهبود بخشند.

- از طریق مصاحبه، سابقه پزشکی و تکنیک های مشاهده، اطلاعات مربوط به بیماران را جمع آوری کنند.

- اطلاعات بیمار، از جمله یادداشت های جلسه، پیشرفت گزارش شده، توصیه ها و برنامه های درمانی را ثبت کنند.

- از روش های مختلف روانشناختی مانند روان درمانی، هیپنوتیزم، اصلاح رفتار و بازی درمانی استفاده کنند.

- برای شناسایی علائم بیمار با مواد مرجع، مانند کتاب های درسی، کتابچه های راهنما و موارد قبلی مشورت کنند.

- اختلالات روانشناختی، عاطفی و رفتاری را تشخیص دهند و درمان ها و برنامه های درمانی را براساس مشاهدات انجام شده و نیازهای بیمار تدوین کنند و بیمار را در تکنیک های حل مسئله راهنمایی نمایند.

 

روانشناسی بالینی
روانشناسان بالینی افراد دارای مشکل را ارزیابی و درمان می کنند. چنین مشکلاتی دامنه وسیعی را شامل می شود، از بحران های طبیعی مربوط به رشد (به عنوان مثال شورش نوجوانان) تا موارد کمتر شایع که شرایط پاتولوژیک مانند افسردگی یا روان پریشی را دارند. روانشناسان بالینی به طور مستقل در عمل خصوصی یا در کلینیک ها، بیمارستان ها یا مراکز بهداشت روان کار می کنند.

در روانشناسی بالینی، به نوبه خود، شاخه های بسیاری از برنامه ها باز می شوند.
در حالی که برخی ترجیح می دهند به عنوان کلی کار کنند، برخی دیگر توجه خود را فقط به گروه های خاصی اختصاص می دهند، به عنوان مثال کودکان، نوجوانان، بزرگسالان یا افراد مسن. برخی دیگر در درمان انواع خاصی از مشکلات مانند فوبیا، اختلالات خوردن و افسردگی تخصص دارند.

 

ویژگی های یک روانشناس

بدون شک یکی از مهمترین خصوصیاتی که هر روانشناس باید داشته باشد، این است که از صفات بارز و مناسبی به عنوان یک روانشناس و مشاور برای حل مسائل برخوردار باشد. اگر به عنوان یک روانشناس حرفه ای نتواند به هر یک از اقدامات یا سخنان خود اطمینان نشان دهد، بعید است که بتواند اعتماد مراجعین خود را جلب کند.

- بسیار مهم است که بتواند خود را جای بیماران خود بگذارد و ترس و نیاز آنها را درک کند.  فقط در این صورت است که می تواند به آنها کمک کند.

- انواع مختلفی از بیماران ممکن است به مشاورین مراجعه کنند. هرکدام با اعتقادات، ترس، علایق و ... خاص خود هستند. اگر یک مشاور می خواهد اعتماد آنها را جلب کند، باید همه تلاش خود را برای درک آنها انجام دهد. برای این کار باید ذهنیت باز داشته باشد.

- درون نگری به معنای مشاهده خود و تجزیه و تحلیل خود برای دستیابی به دانش و کنترل بهتر حالات روانی است. این توانایی بسیار مهم است زیرا می تواند به روانشناس در درک چگونگی عملکرد ذهن انسان کمک کند.

- روانشناس باید کاری کند که مراجعینش احساس راحتی و با او صحبت کنند و از ترس و مشکلاتشان بگویند.

- فراتر از شنیدن صحبت های بیماران، روانشناسان خوب باید آنها را درک کنند و به دانستن داستان های آنها علاقه نشان دهند.

 

 

کار روانشناس
روانشناسان به طیف گسترده ای از بیماران کمک می کنند و می توانند انواع مختلفی از مشکلات را درمان کنند. برخی از افراد به دلیل اینکه مدت ها احساس افسردگی، عصبانیت یا اضطراب داشته اند به روانشناس مراجعه می کنند. دیگران به دلیل اینکه می خواهند در یک اختلال مزمن که در زندگی یا سلامت جسمی آنها تداخل ایجاد می کند، کمک کنند.

به نوبه خود دیگران به روانشناس مراجعه می کنند زیرا آنها مشکلات کوتاه مدت را تجربه می کنند که می خواهند آنها را برطرف کنند، مانند احساس غرق شدن در یک کار جدید یا تحت تأثیر مرگ یکی از بستگان قرار گرفتن. روانشناسان همچنین به شما کمک می کنند تا با شرایط استرس زا کنار بیایید، از اعتیاد نجات پیدا کنید، بیماری های مزمن را کنترل کنید و موانعی را که مانع رسیدن به اهداف تان می شوند بردارید.

روانشناسان همچنین آموزش داده شده اند تا آزمایش ها و ارزیابی های مختلفی را که می تواند به تشخیص یک اختلال کمک کند یا جزئیات بیشتری درباره نحوه تفکر، احساس و رفتار فرد ارائه می دهد، انجام دهند. این آزمون ها می تواند مهارت های فکری، نقاط قوت و ضعف شناختی، استعداد و ترجیح شغلی، ویژگی های شخصیتی و عملکرد عصب روانشناختی را ارزیابی کنند.

 

یک روانشناس چگونه به شما کمک می کند

روانشناسان از طیف گسترده ای از درمان های مبنی بر شواهد برای کمک به شما در بهبود زندگی استفاده می کنند. آنها معمولاً به درمان روی می آورند که اغلب تحت عنوان روان درمانی یا گفتاردرمانی مطرح می شود. اگرچه شیوه های مختلف درمانی وجود دارد، روانشناس نوعی را انتخاب می کند که به طور موثری مشکل بیمار را حل کند و به بهترین وجه با مشخصات و ترجیحات وی مطابقت داشته باشد.

انواع متداول درمان شامل شناختی، رفتاری ، شناختی-رفتاری، بین فردی، انسانی، روان پویایی یا ترکیبی از سبک های خاص است. این روش درمانی می تواند برای یک فرد مجرد و همچنین زوجین، خانواده ها یا گروه های دیگر اعمال شود. برخی از روانشناسان برای استفاده از هیپنوتیزم آموزش دیده اند، که طبق مطالعات مختلف، برای درمان اختلالات متعددی از جمله درد، اضطراب و اختلالات خلقی موثر است.

در برخی از اختلالات، درمان و داروها ترکیبی از درمان موفقیت آمیزتر را ایجاد می کنند. به نوبه خود، در مواردی که بیشترین سود را از داروها می برند، روانشناسان با پزشکان عمومی، متخصصان اطفال و روانپزشکان در ایجاد درمان های عمومی همکاری می کنند.

قوانینی تصویب شده که به روانشناسان اجازه استفاده مجاز و آموزش های تخصصی اضافی امکان تجویز داروهای انتخابی برای بهبود سلامت روان و اختلالات عاطفی مانند افسردگی و اضطراب را می دهد.

 

اهداف روانشناس

 یکی از اهداف اصلی روانشناسی صرفاً توصیف رفتار انسان است. از طریق توصیف رفتار از طریق تحقیق با انسان یا آزمایش های آزمایشی با گونه های دیگر، شما می توانید درک بهتری داشته باشید و دیدگاه بهتری نسبت به آنچه می تواند طبیعی یا غیر طبیعی تلقی شود به دست آورید.

تحقیقات رفتاری روانشناختی شامل طیف گسترده ای از روش ها از جمله: شرح رفتار، مشاهده طبیعی گرایانه، مطالعات موردی، مطالعات همبستگی، نظرسنجی ها و موجودی های گزارش خود در میان سایر موارد است.

همانطور که انتظار می رود، روانشناسان نیز علاقه مند به توضیح رفتار هستند، فقط توصیف آن کافی نیست. در طول تاریخ روانشناسی، نظریه های بسیاری برای کمک به توضیح جنبه های مختلف رفتار انسان ظاهر شده است.چند نمونه از این روش ها شامل نظریه های شرطی سازی و پیوستگی کلاسیک است.

 هدف دیگر روانشناسی پیش بینی در مورد نحوه تفکر و عمل بیمار است.وقتی اطلاعات بیشتری درباره آنچه اتفاق می افتد و دلیل آن اتفاق می افتد درک کنید، می توانید از این اطلاعات برای پیش بینی زمان، دلیل و چگونگی بروز مجدد یک رفتار در آینده پیش بینی کنید.

پیش بینی رفتار موفقیت آمیز نیز یکی از بهترین راه ها است برای فهمیدن اینکه آیا واقعاً دلایل اصلی اقدامات خود را درک می کنید. پیش بینی همچنین می تواند به روانشناسان اجازه دهد درباره رفتار انسان حدس بزنند، حتی اگر این امر به معنای درک نشدن مکانیسم های اساسی پدیده ها باشد.

به عنوان مثال، محققان هشدار می دهند که نمرات یک آزمون استعداد خاص می تواند میزان ترک تحصیل را پیش بینی کند؛ از این اطلاعات می توان برای تخمین تعداد دانش آموزان یک گروه خاص که در معرض ترک تحصیل در یک سال خاص هستند، استفاده کرد.

سرانجام و شاید مهم تر از همه، روانشناسی برای ایجاد تحولات سازنده و پایدار در زندگی افراد، سعی در تغییر، تأثیرگذاری یا کنترل رفتار دارد. از درمان بیماری های روانی گرفته تا بهبود بهزیستی انسان، تغییر رفتار انسان هدف اصلی روانشناسی است.

 

برای راهنمایی بیشتر و قراردادن اطلاعات کامل در اختیار شما، ما سه مرکز مشاوره روانشناسی و با تجربه در مشهد را به شما معرفی کرده ایم و شما می توانید به بهترین روانشناس در مشهد  برای حل مشکلات روانشناختی خود مراجعه کنید.

 

 

" سعید رضوی فاز "

شماره های تماس:

۰۵۱۳۸۹۲۴۴۵۹

۰۹۳۸۶۷۳۷۳۱۰

 

 

 

" افسانه کریمی نصب "

شماره تماس:

۰۹۳۰۸۴۹۹۷۱۵

 

 

 

 " حسین فکوری "

شماره تماس:

۰۵۱۳۸۹۰۵۵۶۰

 

معرفی ۵۰ ارز برتر دیجیتال پست قبلی
معرفی ۵۰ ارز برتر دیجیتال
مراحل ثبت شرکت پست بعدی
مراحل ثبت شرکت

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.