تولید محتوای مقایسهای برای جذب مخاطب
اطلاعات با سرعتی سرسامآور در حال انتشار است و توجه مخاطبان به شدت محدود و پراکنده شده هنر جذب و حفظ این توجه به یک چالش اساسی برای هر کسبوکاری تبدیل شده است.
در این میان تولید محتوا به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی نقشی حیاتی در برقراری ارتباط با مخاطبان ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش ایفا میکند.
اما در میان انبوه محتواهای تولید شده چگونه میتوان محتوایی خلق کرد که نه تنها توجه مخاطبان را جلب کند بلکه آنها را به مشتریان وفادار تبدیل نماید؟ پاسخ این سوال در رویکردی نهفته است که بر ارائه ارزش واقعی به مخاطبان استوار باشد.
رویکردی که به جای تمرکز صرف بر تبلیغات مستقیم به دنبال ارائه اطلاعات مفید و کاربردی باشد که به مخاطبان در تصمیمگیریهایشان کمک کند.
در این راستا تولید محتوای مقایسهای به عنوان یک استراتژی قدرتمند و کارآمد مطرح میشود.
محتوای مقایسهای همانطور که از نامش پیداست با هدف مقایسه دو یا چند محصول خدمت ایده یا رویکرد طراحی و تولید میشود.
این نوع محتوا به مخاطبان کمک میکند تا با درک بهتر نقاط قوت و ضعف هر گزینه انتخابی آگاهانهتر و متناسب با نیازهای خود داشته باشند.
اما تولید محتوای مقایسهای اثربخش نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
اولین و مهمترین گام در تولید محتوای مقایسهای شناخت دقیق مخاطبان هدف است.
شناخت اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند چه نیازهایی دارند چه سوالاتی در ذهنشان وجود دارد و به دنبال چه اطلاعاتی هستند به شما کمک میکند تا محتوایی تولید کنید که به طور مستقیم به دغدغههای آنها پاسخ دهد و برایشان جذاب و ارزشمند باشد.
پس از شناخت مخاطبان نوبت به انتخاب موضوع مناسب برای مقایسه میرسد.
موضوعی که انتخاب میکنید باید برای مخاطبان شما مرتبط و مهم باشد.
همچنین باید به اندازه کافی اطلاعات در مورد هر گزینه وجود داشته باشد تا بتوانید مقایسهای جامع و دقیق ارائه دهید.
در مرحله بعد باید اطلاعات لازم را در مورد هر گزینه جمعآوری کنید.
این اطلاعات باید دقیق بهروز و از منابع معتبر باشند.
سعی کنید از طیف گستردهای از منابع از جمله وبسایتها مقالات نظرات مشتریان و بررسیهای تخصصی استفاده کنید تا تصویری کامل و بیطرفانه از هر گزینه به دست آورید.
هنگامی که اطلاعات لازم را جمعآوری کردید نوبت به سازماندهی و ساختاربندی محتوا میرسد.
یک محتوای مقایسهای خوب باید دارای ساختاری منطقی و منظم باشد تا مخاطبان به راحتی بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
معمولاً یک محتوای مقایسهای شامل بخشهای زیر است
در این میان تولید محتوا به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی نقشی حیاتی در برقراری ارتباط با مخاطبان ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش ایفا میکند.
اما در میان انبوه محتواهای تولید شده چگونه میتوان محتوایی خلق کرد که نه تنها توجه مخاطبان را جلب کند بلکه آنها را به مشتریان وفادار تبدیل نماید؟ پاسخ این سوال در رویکردی نهفته است که بر ارائه ارزش واقعی به مخاطبان استوار باشد.
رویکردی که به جای تمرکز صرف بر تبلیغات مستقیم به دنبال ارائه اطلاعات مفید و کاربردی باشد که به مخاطبان در تصمیمگیریهایشان کمک کند.
در این راستا تولید محتوای مقایسهای به عنوان یک استراتژی قدرتمند و کارآمد مطرح میشود.
محتوای مقایسهای همانطور که از نامش پیداست با هدف مقایسه دو یا چند محصول خدمت ایده یا رویکرد طراحی و تولید میشود.
این نوع محتوا به مخاطبان کمک میکند تا با درک بهتر نقاط قوت و ضعف هر گزینه انتخابی آگاهانهتر و متناسب با نیازهای خود داشته باشند.
اما تولید محتوای مقایسهای اثربخش نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
اولین و مهمترین گام در تولید محتوای مقایسهای شناخت دقیق مخاطبان هدف است.
شناخت اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند چه نیازهایی دارند چه سوالاتی در ذهنشان وجود دارد و به دنبال چه اطلاعاتی هستند به شما کمک میکند تا محتوایی تولید کنید که به طور مستقیم به دغدغههای آنها پاسخ دهد و برایشان جذاب و ارزشمند باشد.
پس از شناخت مخاطبان نوبت به انتخاب موضوع مناسب برای مقایسه میرسد.
موضوعی که انتخاب میکنید باید برای مخاطبان شما مرتبط و مهم باشد.
همچنین باید به اندازه کافی اطلاعات در مورد هر گزینه وجود داشته باشد تا بتوانید مقایسهای جامع و دقیق ارائه دهید.
در مرحله بعد باید اطلاعات لازم را در مورد هر گزینه جمعآوری کنید.
این اطلاعات باید دقیق بهروز و از منابع معتبر باشند.
سعی کنید از طیف گستردهای از منابع از جمله وبسایتها مقالات نظرات مشتریان و بررسیهای تخصصی استفاده کنید تا تصویری کامل و بیطرفانه از هر گزینه به دست آورید.
هنگامی که اطلاعات لازم را جمعآوری کردید نوبت به سازماندهی و ساختاربندی محتوا میرسد.
یک محتوای مقایسهای خوب باید دارای ساختاری منطقی و منظم باشد تا مخاطبان به راحتی بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
معمولاً یک محتوای مقایسهای شامل بخشهای زیر است
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید