در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

مشهورترین عکس های تاریخ

  • دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
  • 285 بازدید
  • خبرها

مشهورترین عکس های تاریخ

داستان ثبت مشهورترین عکس‌های تاریخ
در این گزارش چند عکس معروف جهان را با بررسی داستان، روایت و چگونگی ثبت آن‌ها مرور خواهیم کرد. عکس‌هایی که هر کدام روایتی جالب و منحصر به فرد دارند 

اولین عکس تاریخ
اثر ژوزف نیسفور نیپس
نمایی از پنجره در لو گراس
حدود سال ۱۸۲۶

این اولین عکس تاریخ است که توسط جوزف نیسفور نیپس گرفته شده است.

نمایی از پنجره در منطقه لو گراس در حدود سال ۱۸۲۶. جالب است که این اولین عکس دائمی که تا کنون گرفته شده توسط یک هنرمند عکاس نبوده، بلکه توسط مخترع ژوزف نیسفور نیپس بوده است. بله او یک مخترع بود. شیفتگی او به چاپ باعث شد در سال ۱۸۲۶ یک دوربین دارای تاریکخانه در استودیوی خود در فرانسه راه اندازی کند.

عکس معروف هنری کارتیه برسون
مردی در حال پریدن از گودال

«هیچ چیزی در این دنیا نیست که لحظه‌ای تعیین کننده نداشته باشد.»
هنری کارتیه برسون در این تصویر، یکی از نمادین‌ترین عکس‌های خود، صحنه‌ای را از میان حصار پشت ایستگاه قطار سن لازار در پاریس ثبت کرد. این تصویر نمونه کامل چیزی شد که کارتیه برسون از آن به عنوان «لحظه تعیین کننده» یاد کرد.
عکس جنجالی کوین کارتر
کودک گرسنه و کرکس
سال ۱۹۹۳

تصویر معروف «کودک گرسنه و کرکس» برنده جایزه پولیتزر است. این عکس مشهور به همان اندازه که به دلیل تأثیر اجتماعی‌اش معروف است، به خاطر مسائل اخلاقی ـ وجدانی در مورد آن و عکاسش مطرح شد تا جاییکه عکاس بر اثر فشار‌های روانی ناشی از انتقادات به زندگی خود پایان داد.

برای ثبت این عکس، ظاهراً مادر این کودک دقیقاً در کنار صحنه بوده و کودک هرگز در خطر حمله پرنده نبوده است. توجه داشته باشید که با یک لنز تله فوتو بلندتر نیز عکس‌برداری شده که باعث می‌شود صحنه فشرده‌تر شده و باعث می‌شود پرنده به کودک نزدیک‌تر از واقعیت به نظر برسد.

آن روز و هجومی که بعد از آن اتفاق افتاد، آنچنان کارتر را تحت فشار روحی روانی و وجدانی قرار داد تا اینکه در سال ۱۹۹۴ به زندگی خود پایان داد.

عکاس برنده جایزه پولیتزر ادی آدامز
اعدام سایگون

ادی آدامز عکاس برنده جایزه پولیتزر، در خیابان‌های سایگون ویتنام در ۱ فوریه ۱۹۶۸ در حال عکاسی از ویرانی‌های جنگ بود.

با این باور که او شاهد اعدام معمولی یک زندانی است. از ویزور (دریچه) دوربینش نگاه کرد تا صحنه را ثبت کند. اما آنچه او به دست آورد، ترور تصادفی و ناگهانی این زندانی بود. این عکس نمادین به یکی از قدرتمندترین تصاویر جنگ ویتنام تبدیل شد

پرتره نمادین یوسف کارش
وینستون چرچیل

چرچیل پس از حمله به «پرل هاربر»، به اتاوا رسید تا از کمک‌های متحدین تشکر کند. غافل از اینکه یک عکاس مامور شده بود که پرتره او را بگیرد، چرچیلی که همیشه از برداشتن سیگارش امتناع کرد. سپس عکاس آماده شد، به سمت چرچیل رفت، سیگار را از دهانش برداشت و عکس معروف خود را با اخم گرفت.

چرچیل در مورد همین عکس به یوسف کارش عکاس گفت: «شما حتی می‌توانید یک شیر در حال غرش را برای عکاسی ثابت نگه دارید.»

جیمز نچتوی
قحطی در سومالی
سال ۱۹۹۲

خواننده مجله نیویورک تایمز با دیدن تصویر ناچتوی: «به جرات می‌گوییم که بدتر از این نمی‌شود!»

جیمز ناچتوی، خبرنگار عکاسی که نمی‌توانست برای مستندسازی قحطی سال ۱۹۹۲ در سومالی مأموریتی بگیرد، تصمیم گرفت به تنهایی برود.

وی با حمایت صلیب سرخ روی زمین، وحشت قحطی را به تصویر کشید. این، ترسناک‌ترین تصویر او، زنی را با چرخ دستی در انتظار بردن به مرکز تغذیه به تصویر می‌کشد.

پس از انتشار تصاویر دلخراش، صلیب سرخ بزرگترین موج حمایت عمومی از زمان جنگ جهانی دوم را دریافت کرد و توانست یک و نیم میلیون نفر را نجات دهد.

فال حافظ روزانه یکشنبه۲۲ خرداد ۱۴۰۱ پست قبلی
فال حافظ روزانه یکشنبه۲۲ خرداد ۱۴۰۱
فال حافظ روزانه دوشنبه 23 خرداد 1401 پست بعدی
فال حافظ روزانه دوشنبه 23 خرداد 1401

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.