در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

چراغها را من خاموش می کنم پرفروش‌ترین و مطرح‌ترین اثر ادبیات داستانی ایران

کتاب چراغها را من خاموش می کنم
این کتاب یکی از پرفروش‌ترین و مطرح‌ترین آثار ادبیات داستانی ایران، زویا پیرزاد را به ستاره‌ای در ادبیات دهه‌ی هشتاد تبدیل کرد و جایزه ادبی گلشیری را برایش به همراه آورد. این رمان به زندگی روزمره‌ی یک زن متأهل ارمنی می‌پردازد که عاشق همسایه‌ی مجرد خود می‌شود و این موضوع او را دچار درگیری‌های ذهنی بسیاری می‌کند.
 کتاب چراغ ها را من خاموش می کنم تاکنون به زبان های آلمانی، ترکی، یونانی، فرانسوی، انگلیسی، چینی و نروژی ترجمه و منتشر شده است؛این داستان در دهه ۴۰ شمسی در آبادان اتفاق می افتد. یک ماجرا با ریز جزئیات از شرح  حال و هوای زندگی زنانه. کتابی که حتی به مردها هم زنانه فکرکردن و زنانه دیدن را نشان می دهد.
داستان این رمان شنیدنی در شهر آبادان آغاز می‌شود و زویا پیرزاد (zoya pirzad) زن ارمنی‌ سی و هشت ساله‌ای را به شما معرفی می‌کند که با همسر و سه فرزندش در آن شهر زندگی می‌کند؛ نام این زن کلاریس است. او که شخصیت اصلی رمان چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم (Things We Left Unsaid) محسوب می‌شود، زندگی آرام و ساده‌ای دارد. شوهر او کارمند شرکت نفت است و در خانه‌ی سازمانی این شرکت زندگی می‌کنند.
کلاریس زن خانه‌داری است که دنیایش محدود به همسر، فرزندان، مادر، خواهر و چند زن دیگر است که با آن‌ها ارتباط دارد. با این اوصاف، در کتاب صوتی چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم با اتفاق عجیب و غریبی روبرو نمی‌شوید و بخش عمده‌ی رمان به زندگی روزمره کلاریس می‌پردازد که راوی داستان هم محسوب می‌شود. در حقیقت، یکی از دلایل اصلی محبوبیت این رمان در همین سادگی روایت پیرزاد است.
او شما را به دنیای شخصی خود راه می‌دهد؛ از دغدغه‌ها و احساساتش می‌گوید و برای‌تان عشقی را شرح می‌دهد که نسبت به همسایه‌شان دارد و تصور می‌کند مرد رویاهایش است. این اتفاق و کششی که نسبت به آن مرد دارد، ذهن آشفته‌ی او را آشفته‌تر می‌کند.
این رمان جذاب به موضوعی زنانه دارد اما این بدان معنا نیست که کتاب صرفا برای یک جنسیت خاص نوشته شده است و فراموش نکنید با یکی از مطرح‌ترین آثار ادبیات معاصر فارسی روبرو هستید. با این اوصاف اگر به داستان‌های ایرانی علاقه‌مند هستید، مطمئن باشید که از شنیدن این رمان پشیمان نخواهید شد.

کتاب نیاز
کودکی نیاز تحت‌تأثیر حضور زنی از هم می‌پاشد، حالا، درست زمانی که نیاز گمان می‌کند سایه‌ی زن از زندگی‌اش کم شده، بار دیگر دچار افسون او می‌شود. مریم اسدی علیایی در کتاب نیاز داستانی درباره‌ی اعتیاد زنان می‌گوید که بر مبنای واقعیت نوشته شده است.
مدت‌ها از ماجراها گذشته، نیاز حالا صاحب سالن آرایشگاهی است و زندگی آرامی دارد. او تصمیم عجیبی می‌گیرد، تصمیمی که با تردیدهای فراوان همراه است، اما قصد دارد داستان زندگی‌ پرفرازونشیبش را روایت کند. کتاب نیاز درباره‌ی زندگی نیاز و اتفاقات تلخ و شیرینی است که او را به جایی که الان هست رسانده‌اند.
مریم اسدی علیایی، که پیش از این رمان‌های عاشقانه‌ی دیگری بر مبنای داستان‌های واقعی نوشته، این بار در رمان نیاز ماجرای زنی را روایت می‌کند که دشواری‌های زندگی او را به‌سمت اعتیاد سوق می‌دهند، اعتیادی که نه‌تنها مایه‌ی آرامش او نمی‌شود، بلکه هر آنچه را که دارد نیز از او می‌گیرد.
در کتاب نیاز، ما با مشکلاتی که زنان بر سر راهشان دارند مواجه می‌شویم و با شادی و غم قهرمان داستان می‌خندیم و گریه می‌کنیم. رمان حاضر کتابی آموزنده درباره‌ی مشکلات اعتیاد و مصائبی که با آن به‌همراه می‌آید نیز هست.
اگه تمایل به مطالعه رمانی اجتماعی و عاشقانه دارید که بر اساس واقعیت نوشته شده پیشنهاد میکنم حتما این رمان رو بخونید
 

معرفی بهترین رمان‌های اجتماعی ایرانی پست قبلی
معرفی بهترین رمان‌های اجتماعی ایرانی
فال حافظ روزانه شنبه 31 اردیبهشت 1401 پست بعدی
فال حافظ روزانه شنبه 31 اردیبهشت 1401

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.