در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

چند کتاب انگیزشی که حالتان را بهتر می کند

چند کتاب انگیزشی که حالتان را بهتر می کند
حقیقت این است که برای ادامه زندگی، پیشرفت، ارتقای شغلی، روان سالم و…، انگیزه داشتن بیشتر از هر زمان دیگری مهم شده و به همین بهانه کتاب‌های انگیزشی نقش پررنگ‌تری در زندگی کتاب‌خوان‌ها پیدا کرده‌است
در این دنیای پر از آشوب و اضطراب ، روان آدمی بیشتر از هر زمانی نیاز به رسیدگی دارد، کتاب‌های انگیزشی،می تواند به شما کمک شایان توجهی داشته باشد تا در انتخاب مسیرتان راحت تر تصمیم بگیرید
در اینجا چند کتاب انگیزشی را به شما معرفی می کنم:


۱- کتاب هنر ظریف بی‌خیالی؛ یکی از بهترین کتاب‌ های انگیزشی
این کتاب به نویسندگی «مارک منسون»، در صدر لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد و با فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه، توانسته به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در جهان تبدیل شود. علت موفقیت این کتاب انگیزشی را می‌توان در رویکرد متفاوتش نسبت به موفقیت، مورد بررسی قرار داد.
پیام اصلی این کتاب را می‌توان در این جمله خلاصه کرد: «ما به اندازه‌ای وقت و انرژی نداریم که به همه چیزها به یک اندازه اهمیت بدهیم؛ بنابراین مجبوریم که بی‌رحمانه اولویت‌بندی و فقط روی موضوعات مهم تمرکز کنیم!» 
مارک منسون در کتابش به شما یاد می‌دهد تا در کمال واقعیت، اولویت‌های خودتان را انتخاب کنید و از اجبارِ بهترین بودن، خلاص شوید.
 
۲- کتاب خودت را به فنا نده؛ دست از سر خودت بردار
 «گَری جان بیشاپ» در کتاب خودت را به فنا نده، خوانندگان را با وضعیتی به نام خودگویی یا همان Self-Talk آشنا می‌کند که فرد ممکن است به صورت ناخودآگاه، مدام خودش را سرزنش کند، خودش را در ذهن تحقیر کند در رفتار با خودش، ناملایم باشد.
اینجاست که آموزش‌های بیشاپ اهمیت زیادی پیدا می‌کند و این نویسنده خوش‌فکر، با یک جمله نجات‌دهنده از راه می‌رسد: خودت را به فنا نده! یا در واقع، دست از سر خودت بردار! اگر یاد بگیرید در ناملایمتی‌ها، دست از سرزنش کردن خودتان بردارید، اضطراب‌های‌تان به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و آن وقت است که می‌توانید با یک ذهن باز، به سمت تعالی پیش بروید.
 این نویسنده به شما یاد می‌دهد که چطور با خودتان مهربان باشید و بدون سرزنش کردن، راهِ زندگی را پیش بگیرید.

۳- کتاب هنر شفاف اندیشیدن، آشنایی با خطاهای رایج ذهن
خواندن این کتاب به شما کمک می کند ،تا از شر اشتباهات تکراری ذهن‌تان خلاص شوید!
«رولف دوبلی» نویسنده این کتاب، مستقیما به سمت گوشزد کردن خطاهای معمول ذهن انسان می‌رود و به شما یاد می‌دهد که با شناخت، درک و پذیرش این اشتباهات رایج، از آن‌ها فاصله بگیرید. تغییر نگرش نسبت به خطاهای ذهنی، می‌تواند اولین قدم برای تصمیم‌گیری‌های بهتر و شفاف‌تر باشد. 
نویسنده در فصل‌های مختلف این کتاب هنر شفاف اندیشیدن را  با گردآوری مثال‌های دقیق و شفاف،برای خوانندگان ملموس کرده است.
 
۴-ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، چالشی برای زنده ماندن
۱۱ نوامبر سال ۱۹۹۷، تاریخ مهمی در زندگی ورونیکا است: ورونیکا تصمیم می‌گیرد به زندگی خود پایان دهد و کاسه صبرش از اینهمه ملال سر می‌کشد! او با چند قرص، اقدام به خودکشی می‌کند اما موفق نمی‌شود و با انتقال به بخش روانی بیمارستان، تحت مداوا قرار می‌گیرد. این روایت تک خطی از داستانِ این کتاب به نویسندگی «پائولو کوئلیو» است؛ اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. 
پزشک‌ها به ورونیکا می‌گویند که به‌خاطر مصرف خودسرانه قرص‌، قلبش آسیب دیده و فقط یک هفته زمان دارد. در این زمان اندک، زندگی چه معنایی خواهد داشت؟ زورِ زندگی بیشتر است یا مرگ؟ به نظر می‌رسد ورونیکا با دانستن زمان مرگش، تازه مفهوم زندگی را درک می‌کند و با مفاهیمی مثل عشق، رنج، دوستی، نفرت و… آشنا می‌شود. خواندن کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، به شما کمک می‌کند یکبار دیگر، به زندگی و اتفاقات ساده پیرامون خود نگاه کنید و با چشمانی روشن‌بین، جهان را تماشا کنید.

۵-کتاب اثر مرکب، به عمل کار برآید!
اینکه بعضی از کتاب‌ها به شما می‌گویند مثبت بیندیش، کافی نیست: چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد، داشتن انگیزه است.
«دارن هاردی» نویسنده این کتاب فوق‌ العاده، با سیلیِ محکمِ حقیقت، خوانندگان را بیدار می‌کند و این حقیقت یک جمله است:‌ شما با لم دادن روی مبل و مثبت‌اندیشی، بدون انگیزه و تلاش کافی، به نتیجه‌ای نمی‌رسید! این نتیجه می‌تواند قبول شدن در یک رشته درسی باشد، یا برنده شدن در یک مسابقه ورزشی، فرقی نمی‌کند
سخن اصلی کتاب اثر مرکب این نکته است که موفقیت در یک روز و یک شب به‌دست نمی‌آید و نیازمند برنامه‌ریزی، تلاش مستمر، اصلاح عادت‌ها و تقویت انگیزه است.

۶- کتاب هنر خوب زندگی کردن، راه‌هایی عملی برای زندگی بهتر
این کتاب به قلم «رولف دوبلی» و ترجمه «بهزاد توکلی»، «عادل فردوسی‌پور» و «علی شهروز»، بر آموزش تکنیک‌ها و ابزارهایی تمرکز دارد که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید به زندگی خود رنگ‌وبوی تازه‌ای ببخشید و عملکرد بهتری داشته باشید.
یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کتاب، نظم و ترتیبی است که برای آموزش مباحث به کار برده و در قالب ۵۲ نکته طلایی، درباره اصول مهم زندگی صحبت کرده است. از طرفی تلاش نویسنده این نیست تا راه‌کارهای جادویی برای شادتر زندگی کردن ارائه دهد؛ بلکه تمرکز روی پذیرش واقعیت و تلاش برای دستیابی به هویت فردی است.برای رسیدن به اهداف، درک شما از زندگی بسیار اهمیت دارد.
اگر شما هم در ذهن خود پرسش‌هایی از این دسته دارید،چطور بهتر زندگی کنیم؟ چطور شادتر باشیم؟ چگونه به اهداف‌مان برسیم؟ نقش سرنوشت در زندگی چیست؟ اهمیت پول چقدر است؟ و… توصیه می کنم حتما این کتاب را مطالعه کنید

۷-کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین، دریچه‌ای رو به دنیای معنوی
این کتاب به قلم توانمند «فلورانس اسکاول شین» نوشته شد و خیلی سریع توانست به زبان‌های زنده دنیا از جمله زبان فارسی ترجمه شود. یکی از معروف‌ترین نسخه‌های فارسی این کتاب متعلق به ترجمه «گیتی خوش‌دل» است که سادگی لحن و شیوایی جملات زبان مبدا، به بهترین شکل برگردانده شده. کتاب به لحاظ فرم بسیار ساده، آموزنده، گیرا و منسجم و از لحاظ محتوا بسیار عمیق است. 
کتاب حاضر، شامل چهار اثر از خانم اسکاول شین به نام‌های «بازی زندگی و راه این بازی»، «کلام تو عصای معجزه‌گر توست»، «در مخفی توفیق» و «نفوذ کلام» است که در مجموع، دربردارنده محتوای ارزشمند و انگیزشی درباره راه و رسم زندگی، قدرت ذهن هوشیار، اهمیت معنویت و دوری از بدی‌ها است. 
این کتاب مناسب برای افرادی است که به‌دنبال رشد روحی و معنوی خود هستند. خواندن این کتاب خالی از لطف نیست پیشنهاد می کنم حتما مطالعه کنید
 

فال حافظ  روزانه دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 پست قبلی
فال حافظ روزانه دوشنبه 26 اردیبهشت 1401
 فال حافظ سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 پست بعدی
فال حافظ سه شنبه 27 اردیبهشت 1401

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.