تأثیر استفاده از تایمرها و شمارش معکوس در آگهیها
- جمعه ۱۵ فروردین ۱۴۰۴
- 5 بازدید
- کسب و کار
در پهنه تبلیغات که رقابت برای جلب توجه مخاطب سرسامآور است نوآوری و استفاده از ابزارهای روانشناختی نقش تعیینکنندهای در موفقیت یک کمپین تبلیغاتی ایفا میکند.
در این میان یک عنصر ساده اما قدرتمند توانسته است جایگاه ویژهای در استراتژیهای بازاریابی پیدا کند نمایش لحظات پایانی و ایجاد حس فوریت.
بهطور سنتی آگهیها بر ارائه اطلاعات برجستهسازی مزایا و ایجاد تصویر مثبت از محصول یا خدمت متمرکز بودهاند.
اما پرشتاب کنونی که مصرفکنندگان با انبوهی از اطلاعات بمباران میشوند جلب توجه و ترغیب آنها به اقدام فوری نیازمند رویکردی متفاوت است.
اینجا است که مفهوم "زمان" وارد میدان میشود و با دگرگونسازی ادراک مخاطب نقش بسزایی در افزایش اثربخشی آگهی ایفا میکند.
تصور کنید در حال مرور یک وبسایت یا تماشای یک ویدیوی آنلاین هستید.
در گوشهای از صفحه چشمتان به یک شمارش معکوس میافتد.
ثانیهها دقیقهها و ساعتها به سرعت در حال گذر هستند و پیامی واضح را مخابره میکنند "فرصت رو به اتمام است!".
این پیام ناخودآگاه شما را تحت تاثیر قرار میدهد و حس اضطرار را در وجودتان بیدار میکند.
مغز شما به سرعت وارد فاز تصمیمگیری میشود و سوالاتی کلیدی را مطرح میکند "آیا این پیشنهاد ارزش توجه دارد؟" "آیا باید همین حالا اقدام کنم؟" "اگر این فرصت را از دست بدهم چه خواهد شد؟".
این سازوکار روانشناختی ریشه در غریزه بقا و تمایل انسان به اجتناب از ضرر دارد.
به بیان دیگر انسانها به طور ذاتی بیشتر از کسب منفعت از دست دادن فرصتها واهمه دارند.
نمایش لحظات پایانی با ایجاد حس کمبود و محدودیت زمانی دقیقا بر همین نقطه ضعف روانشناختی انگشت میگذارد و مخاطب را به سمت اقدام سوق میدهد.
اما سوال اینجاست که چرا این تکنیک تا این حد موثر است؟ پاسخ را میتوان در چند عامل کلیدی جستجو کرد ۱.
ایجاد حس فوریت
در این میان یک عنصر ساده اما قدرتمند توانسته است جایگاه ویژهای در استراتژیهای بازاریابی پیدا کند نمایش لحظات پایانی و ایجاد حس فوریت.
بهطور سنتی آگهیها بر ارائه اطلاعات برجستهسازی مزایا و ایجاد تصویر مثبت از محصول یا خدمت متمرکز بودهاند.
اما پرشتاب کنونی که مصرفکنندگان با انبوهی از اطلاعات بمباران میشوند جلب توجه و ترغیب آنها به اقدام فوری نیازمند رویکردی متفاوت است.
اینجا است که مفهوم "زمان" وارد میدان میشود و با دگرگونسازی ادراک مخاطب نقش بسزایی در افزایش اثربخشی آگهی ایفا میکند.
تصور کنید در حال مرور یک وبسایت یا تماشای یک ویدیوی آنلاین هستید.
در گوشهای از صفحه چشمتان به یک شمارش معکوس میافتد.
ثانیهها دقیقهها و ساعتها به سرعت در حال گذر هستند و پیامی واضح را مخابره میکنند "فرصت رو به اتمام است!".
این پیام ناخودآگاه شما را تحت تاثیر قرار میدهد و حس اضطرار را در وجودتان بیدار میکند.
مغز شما به سرعت وارد فاز تصمیمگیری میشود و سوالاتی کلیدی را مطرح میکند "آیا این پیشنهاد ارزش توجه دارد؟" "آیا باید همین حالا اقدام کنم؟" "اگر این فرصت را از دست بدهم چه خواهد شد؟".
این سازوکار روانشناختی ریشه در غریزه بقا و تمایل انسان به اجتناب از ضرر دارد.
به بیان دیگر انسانها به طور ذاتی بیشتر از کسب منفعت از دست دادن فرصتها واهمه دارند.
نمایش لحظات پایانی با ایجاد حس کمبود و محدودیت زمانی دقیقا بر همین نقطه ضعف روانشناختی انگشت میگذارد و مخاطب را به سمت اقدام سوق میدهد.
اما سوال اینجاست که چرا این تکنیک تا این حد موثر است؟ پاسخ را میتوان در چند عامل کلیدی جستجو کرد ۱.
ایجاد حس فوریت
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید