در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

جزئیات پرداخت کمک‌معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی

  • سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • 360 بازدید
  • خبرها


جزئیات پرداخت کمک‌معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی
بر اساس آخرین آماری که وجود دارد به ۷۸ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۸۵۶ نفر یارانه نقدی و به ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی پرداخت شده است.
رئیس جمهور اعلام کرد که به سه دهک نخست از ۱۰ دهک، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان در ماه اختصاص یابد و در دهک‌های چهارم به بعد هم هر نفر ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.
مبلغ جدید یارانه معیشتی خانوار
در دهک یک تا سه درآمدی خانواده ۲ نفره ۸۰۰ هزار تومان، خانواده ۳ نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، خانواده ۴ نفره یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و خانواده ۵ نفره ۲ میلیون تومان یارانه معیشتی دریافت خواهد کرد.
در دهک ۴ تا ۹ درآمدی خانواده ۲ نفره ۶۰۰ هزار تومان، خانواده ۳ نفره  ۹۰۰ هزار تومان، خانواده ۴ نفرهیک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و خانواده ۵ نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد.
گفتنی است، رئیس‌جمهوری، شب گذشته در خصوص واریز مبلغ کمک‌معیشتی گفت: پیشنهاد سازمان برنامه این است که به ۳ دهک اول ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر پرداخت شود، یعنی خانواده ۵نفره ۲ میلیون تومان دریافت کنند، نسبت به دهک چهارم به بعد ۳۰۰ هزار تومان هر نفر بگیرند. یارانه نان و دارو را همه دهک‌ها دریافت می‌کنند. قیمت نان و دارو افزایش نمی‌یابد.
همچنین یارانه دارو به‌شکل بیمه پرداخت می‌شود با همین قیمتی که الآن وجود دارد، یعنی یارانه‌ای که واردکننده دارو دریافت می‌کند، در شرایط جدید به بیمه پرداخت می‌شود.
لازم به ذکر است، با آغاز واریز مبالغ یارانه پس از گفتگوی رئیس جمهور با مردم، برخی گزارش‌ها حاکی از اختلاف جزئی این مبلغ با رقم اعلام‌شده  در برخی خانوارهاست.
بررسی‌ها نشان می‌دهد این مابه‌التفاوت ناشی از کسر مبلغ قسط وام یک‌میلیون‌تومانی کمک‌معیشتی کرونای اعطاشده در مراحل قبلی است.
همچنین سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰هزارتومانی را دریافت می‌کنند. ۶۰ درصد جمعیت نیز یارانه ۳۰۰هزارتومانی دریافت می‌کنند و ۱۰ درصد نیز بی‌نیاز از دریافت یارانه هستند.
در همین رابطه روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: به اطلاع هموطنان می‌رساند پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، هموطنان برای اعتراض نسبت به یارانه اختصاص‌یافته به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
 

فال حافظ دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 پست قبلی
فال حافظ دوشنبه 19 اردیبهشت 1401
فال حافظ سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 پست بعدی
فال حافظ سه شنبه 20 اردیبهشت 1401

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.