در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...




پشتیبانی پشتیبانی

بهترین و معتبرترین سایتهای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران

به دنیای ارزهای دیجیتال خوش آمدید ...

تا قبل از سال ۲۰۰۸ تمام مبادلات مالی در دنیا با طلا، اسکناس، سکه و کالاهای ارزشمند انجام می شد. ولی از این سال ارزهای دیجیتال به عنوان مرجعی برای مبادلات مالی پذیرفته شدند و جایگاه پرسود و پرطرفداری را در میان سرمایه گزاران ایجاد کردند

. روزانه حدود چند صد میلیون مبادلات مالی با انواع ارزهای دیجیتال صورت می گیرد و تا امروز حدود ۳ هزار نوع ارز دیجیتال به عنوان توکن و کوین معرفی شده اند که مورد استقبال تحلیل گران، کارشناسان بورس و سرمایه گزاران قرار گرفته اند. ارزهای دیجیتال نوعی ارز یا وسیله مبادله در اینترنت هستند که ماهیت فیزیکی ندارند که امکان معاملات فوری در هر نقطه از زمین به نقطه ای دیگر را بدون زحمت و اتلاف وقت فراهم می کنند.

 

مانند پول های سنتی، از این ارزها می توان برای خرید کالاها و خدمات فیزیکی استفاده کرد، اگرچه می تواند به برخی جوامع مانند شبکه های اجتماعی یا بازی های آنلاین محدود شود اما برخی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، به عنوان "ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز" شناخته می شوند، به این معنی که هیچ نقطه مرکزی برای کنترل آن وجود ندارد.

منشا ارزهای دیجیتال
در طول تاریخ، چندین روش مبادله کالا و خدمات وجود داشته است از جمله: مبادله کالا با کالا یا مبادله پول با کالا، همه ی اینها دچار تحولات و تغییراتی شده اند یا به طور مستقیم ناپدید شده اند. این مورد مبادله یا استفاده از مواد گران بها است که جای خود را به سیستمی که تاکنون کار کرده، یعنی اسکناس و سکه داده است.

با این حال، در عصری که فناوری هر روز بیشتر و بیشتر به دست می آید،  یک وسیله مبادله که با زمان بیشتری سازگار باشد لازم است: ارز رمزپایه.
در پی جنبش cypherpunk در دهه ۱۹۸۰ ارز رمزپایه ظهور کرد. این هنر از کاربرد گسترده نوشتن با کلیدهای مخفی دفاع می کرد که فقط برای کسانی قابل درک بودند که رمزگشایی می کردند، بعد ها با بیشتر شدن اطلاعات مردم در رابطه با دنیای گسترده دیجیتال و فناوری، ارزهای دیجیتال به شکل پیچیده ای ظهور پیدا کردند.

کاربرد ارزهای دیجیتال

مردم می توانند از ارزهای دیجیتال برای پرداخت سریع و جلوگیری از هزینه های معاملات استفاده کنند. برخی از افراد ممکن است ارز دیجیتال را به عنوان سرمایه گذاری به دست آورند، به این امید که ارزش آن افزایش یابد. ارزهای دیجیتال را می توان با کارت اعتباری یا در برخی موارد از طریق روشی به نام "استخراج" خریداری کرد. ارزهای دیجیتال در کیف پول یا کیف پول دیجیتال، به صورت آنلاین، در رایانه یا رسانه فیزیکی دیگر ذخیره می شوند. 

معروف ترین ارز دیجیتال
معروف ترین ارز در اینترنت توسط Satoshi Nakamoto در سال ۲۰۰۸ به عنوان ارز مادر ارائه شد. بیت کوین مرجع همه ارزهای رمزپایه است و فناوری بلاکچین آن اصل تمام ارزهای مجازی است. بیت کوین یک ارز دیجیتال است که به صورت الکترونیکی ایجاد، انتقال و واریز می شود، همچنین از رمزنگاری محافظت می شود. این یک ارز غیرمتمرکز است (هیچ کس نمی تواند آن را کنترل کند)، از دسترس دولت ها یا بانک های مرکزی خارج است

 همچنین بی رقیب و رهبر بی چون و چرایی بین ارزهای دیجیتال است. ویژگی های اصلی آن توسط بقیه ارزهای رمزپایه پذیرفته شده است: روش غیرمتمرکز پرداخت، بدون واسطه، معاملات غیر قابل برگشت، بی هویتی مطلق و ... زمانی که بیت کوین ایجاد شد قیمت آن صفر بود ولی اکنون بر اساس برخی تحلیل ها قیمتی نزدیک بر ۳۵ هزار دلار دارد.

 ناگفته نماند که بیت کوین در سال ۱۳۸۶ حدود یک دلار بود و قیمت دلار نیز در آن سال ها بسیار پایین بوده، کسی که در آن سالها تعدادزیادی بیت کوین خریداری می کند یا حتی یک عدد بیت کوین می خرد که قصد نگهداری آن را تاکنون داشته، سرمایه او چیزی حدود ۹۰۰ برابر شده است!!! حتی اگر بخواهیم به سال قبل نگاه کنیم بیت کوین ۵هزار دلار بوده و تا امروز قیمت زیادی را به خود اختصاص داده است. بنابراین حتی اگر الآن هم اقدام به خرید یک ارز دیجیتال کنید، بدون سود نخواهد بود.

بهترین ارزهای دیجیتال
تمامی ارزهای دیجیتال، تحلیل ها و ویژگی های مخصوص به خود را دارند، سرمایه گزاری روی هر کدام از آنها با توجه به شبکه ارز و بلاکچین آن متفاوت است و شرایط خود را دارد. کارشناسان دلایل متعددی برای اوج قیمت یک ارز و نزول آن دارند و نمی توان گفت از بین چند هزار ارز کدامیک همیشه صعود می کند.

در کل از بین تمامی ارزهای دیجیتال، بیت کوین، اتریوم، ترون، استلار، کاردانو، لایت کوین، ریپل، تتر، بیت کوین کش، زی کش، تزوس و دش کوین از محبوبیت زیادی برخوردارند و بیشترین تراکنش ها را به خود اختصاص داده اند. به تمامی ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین، آلت کوینز می گویند. هر ارزی کد مخصوص به خود را دارد مثلاً: ترون: TRX , بیت کوین:BTC که از این طریق نام یک ارز شناخته می شود.

معایب ارزهای دیجیتال

قبل از خرید ارز دیجیتال باید بدانید که از همان محافظتی که هنگام استفاده از دلار آمریکا دارد، برخوردار نیست. همچنین باید بدانید که کلاهبرداران از مردم می خواهند که به شما ارز دیجیتال بپردازند زیرا آنها می دانند که این پرداخت ها معمولاً برگشت پذیر نیستند. ارزهای دیجیتال توسط دولت پشتیبانی نمی شوند. ارزهای دیجیتال مانند سپرده های بانکی در آمریکا توسط دولت بیمه نمی شوند، این بدان معناست که آنها به صورت آنلاین از همان حمایت پول واریز شده به حساب بانکی برخوردار نیستند.

اگر ارز دیجیتال تهیه شده توسط یک شرکت را در یک کیف پول ذخیره کنید و این شرکت فعالیت خود را متوقف کند یا دچار حمله سایبری شود، دولت ممکن است نتواند اقدامی انجام دهد و به شما کمک کند تا بتوانید پولتان را به دست آورید. ارزش قیمتی ارزهای دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر است و می تواند هر ساعت تغییر کند. سرمایه گزاری که امروز ممکن است فردا هزاران دلار ارزش داشته باشد، فقط صدها دلار ارزش دارد و در صورت افت ارزش، هیچ تضمینی برای افزایش مجدد آن وجود ندارد.

مزایای ارزهای دیجیتال

از ارزهای دیجیتال برای پرداخت و جمع آوری مطمئن استفاده می شود، نیازی به کنترل آنها توسط هیچ نهادی نیست، امکان جعل یا تکثیر وجود ندارد چرا که یک سیستم رمزنگاری از کاربران محافظت می کند. هیچ واسطه ای در خرید و فروش ارزها وجود ندارد. معاملات غیرقابل برگشت هستند و پس از پرداخت، امکان لغو وجود ندارد و می توانند با ارزهای دیگر نیز مبادله شوند. از مهمترین ویژگی ها حفظ حریم خصوصی کاربران در هنگام تجارت است، دارای شفافیت واضحی هستند از آنجا که معاملات در یک ثبت نام دسترسی آزاد گنجانده شده است و مانند یک USB در یک فضای کوچک جمع می شود.

 

راه به دست آوردن ارزهای دیجیتال
از طرق مختلفی می توان به این ارزها دسترسی یافت که همه ی آنها قوانین مخصوص به خود را دارند. از جمله روش های به دست اوردن آنها عبارتند از:


ماینینیگ ارز: یکی از روش هایی که البته در ابتدای ورود ارزها به عصر حاضر کاربرد فراوانی داشت، همچنین بسیار تاثیر گزار بود، استفاده از سایت ها و ربات های استخراج و ماین کردن ارزها بوده است، زیرا ارزهای دیجیتال در مقایسه با امروز ناشناخته بودند و افراد به علت ترس از این عامل، از آنها کناره گیری می کردند. امروزه هم نیز، ربات ها و سایت های جدیدتری خلق می شوند ولی روزانه باید زمان زیادی را صرف آنها کرد به نحوی که بتوان حداقل به مبلغ قابل برداشت در سایت رسید و ثمره ی تلاش را دید.

قراردادهای هوشمند: قراردادهای هوشمند مانند قراردادهای معمولی هستند فقط با این تفاوت که شفاف و دیجیتالی اند، همچنین در بستر بلاکچین قراردارند. قراردادهای هوشمند برنامه هایی هستند که مانند برنامه های رایانه ای به روش غیرمتمرکز کار می کنند، در واقع، آنها کدهای نرم افزاری هستند که تحت شرایط خاصی که از قبل با طرفین توافق شده است، خود را اجرا می کنند که معمولاً شامل یک معامله مالی هستند و می توان از طریق سرمایه گزاری در آنها و شبکه سازی به صورت پیوسته، با ارز مربوط به آنها کار کرد.

ترید کردن: یکی از بهترین و در عین حال معمول ترین طریق به دست آورن ارزها و سود در آنها، خرید و فروش ارز است. وقتی در هنگام پایین بودن قیمت یک ارز، اقدام به خرید آن می شود و ارز را هلد می کنند یا در اصطلاح نگهداری می کنند که وقتی قیمت آن صعود پیدا کرد بفروشند، بهترین طریقه ی سرمایه گزاری در ارزهای دیجیتال انجام گرفته است. همچنین می توان با سرمایه گزاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال سود زیادی را نیز دریافت نمود.

چرا قیمت یک ارز بالا می رود
هر چه قدر یک ارز طرفداران زیادی داشته باشد و خرید و فروش های فراوانی را به خود اختصاص دهد، قیمت آن افزایش می یابد یا به اصطلاح می گویند پامپ شده است. وقتی در طول روز از بین هزاران تراکنش ارزهای دیجیتال، حدود نیمی از آنها به یک ارز اختصاص یافته است، مسلماً قیمت آن صعود می کند. یکی دیگر از دلایلی که در این مورد صدق می کند به علت کمیاب بودن آن ارز است که دیگر امکان استخراج آن وجود نداشته باشد.

شبکه بلاکچین
بلاکچین، بستری از تمام ارزهای دیجیتال است که کارکرد آن مانند پرینت حساب های بانکی است و تمام تریدر های یک ارز برای هر آدرسی اعم از واریز و برداشت های آن، را در خود ثبت و ضبط می کند. بلاکچین یک نوع سیستم ثبتاطلاعات است، تفاوتی که با سیستم های دیگر دارد این است که اطلاعات ذخیره شده روی این سیستم، بین تمام اعضای آن شبکه به اشتراک گذاشته می شود که اولین بار با ورود بیت کوین به این عرصه ایجاد شد. واژه بلاکچین ترکیبی است از دو کلمه "بلوک" و "زنجیره" که می توان گفت زنیجیره ای است از بلوک های متنوع و متعدد که هر نوع اطلاعاتی در آنها ذخیره شده است.

کیف پول ارزهای دیجیتال
کیف پول ها، نرم افزار هایی هستند که به صورت آنلاین و آفلاین کار می کنند و برای نگهداری ارزهای دیجیتال از آنها استفاده می شود، بیش از ده ها نوع کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد که کارکرد همه ی آنها فقط در ظاهر و پشتیبانی از ارزهای مختلف، متفاوت است. در اصل می توان گفت بودن یا نبودن ارزها به امنیت یک کیف پول بستگی دارد‌. در هنگام خرید یا فروش یک ارز باید به برخورداری کیف پول از داشتن یا نداشتن تگ، باخبر بود. ارزهای دیجیتالی که از آپشن تگ برای تریدر ها استفاده می کنند، عبارتند از:

ریپل، استیم: destiantion tag , مونرو: payment ID , ایاس، بایننس کوین، استلار: memo , نم: message 
مهمترین کاربرد تگ ها در صرافی های ارز دیجیتال برای تمیز دادن تراکنش ها از یک دیگر است. اغلب صرافی های بزرگ مانند بایننس از یک آدرس مشترک برای تمامی واریز های خود استفاده می کنند. اینجاست که نقش تگ برای متمایز کردن تراکنش ها از یکدیگر ضروری است. فراموش نکنید اگر این ارزها را خرید یا فروش می کنید به تگ های مخصوص به آنها توجه نمایید. همچنین می توانید قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال را در صرافی های ایرانی با هم کمی متفاوت است :


مقایسه قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی های ایرانی
 

 

خرید و فروش هر ارزی در هر صرافی یا پلتفرمی، ابتدا به یادگیری کاربر در آشنایی با عصر ارزهای دیجیتال بستگی دارد. 
هر کاربری در زمینه ی فعالیت در ارزهای دیجیتال باید بداند که: 

- خرید ارز دیجیتال همیشه قیمت بیشتری نسبت به فروش آن دارد، زیرا وقتی بعد از سفارشِ کاربر از خرید، قیمت آن ارز بالا یا پایین برود، شبکه بلاکچین ارز موردنظر، قیمت اضافی را از صرافی کم می کند و ضرر و زیان خریدهای قبل از افزایش قیمت ارز را از صرافی کسر می کند، بدین ترتیب تفاوت در قیمت تریدرها با یکدیگر متفاوت است.

- کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال با یک دیگر متفاوت است. هر ارزی که قیمت بیشتری داشته باشد کارمزد بیشتری دارد و بالعکس و همچنین مقدار کارمزد شبکه به مقدار معین ارز در تریدر نیز بستگی دارد.

- کارمزد شبکه ی ارز، به حساب پلتفرم یا صرافی ها وارد نمی شود، تنها کارمزد معامله به حساب صرافی یا پلتفرم ها می رود.

- علت دریافت عکس کارت شناسایی و بانکی صرافی ها از کاربران، اطمینان خاطر شدن آنها از درستی خرید و فروش های کاربران است، زیرا اگر اینطور نبود، هر شخصی می توانست در آنِ واحد پول های ربوده شده دیگران را به ارز دیجیتال تبدیل کند و دریافت و پرداخت پول های فیشینگی افزایش می یابد.

- آدرس ارزهای دیجیتال، هیچگاه مشخص نمی شود که از چه فردی است مانند اثر انگشت تمام آدرس های آنها متفاوت است. بنابراین در انتقال و دریافت ارزهای دیجیتال دقت کنید، چرا که اگر به آدرسی اشتباه ارز را وارد کنید دیگر امکان دسترسی به آن را ندارید.

- ارزهای دیجیتال، نوعی پول الکترونیک هستند، با توجه به این که روزانه فناوری و تکنولوژی به سمت دیجیتال پیش می رود، سرمایه گزاری بر روی تمامی ارزهای دیجیتال مفید و موثر است به شرطی که کاربر موفق و باهوشی بالای سر آن باشد.


                    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در ادامه ی این مقاله اسامی بهترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران را معرفی می کنیم. انتخاب این صرافی ها با توجه به اطلاعات جمع آوری شده در اینترنت میباشد و به هیچ عنوان دلیلی بر بهتر بودن آنها نیست و مسئولیت فعالیت و سرمایه گذاری در آنها فقط بر عهده خودتان است.



" صرافی نوبیتکس "

نوبیتکس یک بازار 24 ساعته و تمام خودکار است. شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز معامله نمایید و همگام با بازارهای جهانی، کسب درآمد کنید. ‫مطمئن‬ باشید پشتیبانی نوبیتکس همیشه در کنارتان خواهد بود.

 

مزایای صرافی نوبیتکس

- اولین صرافی دانش بنیان در ایران

- دریافت کارمزد ۲ درصدی در معاملات

- برخورداری از اپلیکیشن بر روی گوشی های اندرویی و آیفون

 

معایب صرافی نوبیتکس

- پشتیبانی ضعیف و محدود

- ثابت نبودن زمان انجام معاملات در خرید و فروش

- عدم موجودیت کیف پول ارز دیجیتال داخل صرافی

 

برای  ثبتنام در سایت نوبیتکس کلیک کنید :

نوبیتکس




               -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


" صرافی اکسیر "

پشتیبانی مناسب،فضای بازار مانند بایننس و رابط کاربری خوب از ویژگیهای اکسیر میباشد.

مزایای صرافی اکسیر

- دارای کیف پول الکترونیکی برای انجام معاملات

- پشتیبانی بیش از ۱۰ ارز 

سرعت بالا در ثبت و تایید سفارشات

 

معایب صرافی اکسیر

- پشتیبانی ضعیف 

- نامناسب برای افراد مبتدی

- طول کشیدن زمان لازم برای تایید احراز هویت کاربران




برای  ثبتنام در سایت اکسیر کلیک کنید :

اکسیر


                               
                 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------              


" صرافی والکس "

والکس در ابتدای راه به پوشش ارزهای شاخص و پرتراکنش پرداخته است و این توانایی را دارد که در آینده ارزهای بیشتری را نیز پشتیبانی کند.

مزایای صرافی والکس

- پشتیبانی از ارزهای مهم بازار ارز دیجیتال

- امکان خرید یا فروش هر ارز در هر ساعتی از شبانه روز

- امکان نگهداری از دارایی ها به صورت سخت افزاری و مدرن

 

معایب صرافی والکس

- کارکردی نسبتاً سخت برای افراد مبتدی

- به لحظه نبودن قیمت های ارزها

- پشتیبانی ضعیف در شبکه های اجتماعی



برای  ثبتنام در سایت والکس کلیک کنید :

والکس

 

دنیای ارزهای دیجیتال با وجود گستردگی و قیمت های هنگفتی که برای هر ارزی به کار برده می شود، در عین حال نیز فضای پیچیده ای دارد که هر کاربری باید اطلاعات کافی با تمامی مراحل خرید و فروش آن و چگونگی سرمایه گزاری در آنها را بداند. ما در پایان این مقاله علاوه بر بررسی مزایا و معایب سه صرافی قبل، صرافی های خرید و فروش دیگری را مورد بررسی قرار خواهیم داد که به منظور راحتی و اطمینان خاطر شدن شما از انتخاب یکی از آنها بسته به سلیقه تان می باشد.



                   -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


" صرافی بیت ۲۴ "

www.bit24.cash

مزایای صرافی بیت ۲۴

- برخورداری از خرید و فروش بیش از ۲۰ ارز مختلف

- انجام معاملات کمتر از ۴۵ دقیقه 

- نشان دادن قیمت های به روز شده و نوسانات دقیق ارزها

 

معایب صرافی بیت ۲۴

- پشتیبانی ضعیف و عدم پاسخگویی سریع

- عدم خرید و فروش کمتر از ۴۰۰ هزار تومان

- عدم انصراف از خرید یا فروش حین در حال پردازش بودن تراکنش 



                     -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


" پلتفرم نیکات "

www.Nikaat.con

مزایای پلتفرم نیکات

- امکان درخواست مشاوره رایگان و دسترسی به تکنیکال بورس و ارزهای دیجیتال

- برخورداری از کیف پول تراست ولت داخل پلتفرم 

- پشتیبانی بیست و چهار ساعته

 

معایب پلتفرم نیکات

- عدم خرید و فروش ارز داخل سایت

- عدم انجام احراز هویت بدون برقراری ارتباط با پشتیبانی

- موجود نبودن نسخه اپلیکیشن برای آیفون و ویندوز



               -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


" صرافی اکسکوینو "

www.excoino.com

مزایای صرافی اکسکوینو

- کارکرد آسان و بدون آموزش چگونگی کار با آن

- امکان خرید و فروش سریع کمتر از ۱۵ دقیقه

- نشان دادن قیمت های نوسانی و لحظه ای تمامی ارزهای دیجیتال

 

معایب صرافی اکسکوینو

- امنیت کم و پشتیبانی ضعیف کیف پول داخل صرافی

- تگ داشتن ارزهایی با قابلیت ممو

- عدم لغو نکردن اطلاعات کاربران به درخواست خودشان



              -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


" صرافی کوین بیس"

www.coinbase.com

مزایای صرافی کوین بیس

- پشتیبانی بیش از ۳۰ ارز دیجیتال

- امنیت بسیار بالا و معتبر

- کارمزد کم شبکه ها برای خرید و فروش

 

معایب صرافی کوین بیس

- پشتیبانی محدود و ضعیف

- محدود بودن روش های پرداخت در انجام تراکنش ها

- عدم برخورداری از کیف پول داخل صرافی

 

افزایش بازخورد آگهی پست قبلی
افزایش بازخورد آگهی
بهترین آژانس های مسافرتی ایران و ترکیه پست بعدی
بهترین آژانس های مسافرتی ایران و ترکیه

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

ثبت آگهی

ads
باپلیکیشن آگهی آریا
.