کمپانی Square Enix توسعه چند بازی معرفی نشده را لغو کرده و قرار است از این پس، توسعه عناوین مختلف را بر اساس استراتژیهای جدید مجددا بررسی کند.
طی دیداری که در روز ۲۷ مارس برگزار شد، این کمپانی جزئیاتی را از تجدید نظر تیم خود در قبال ساخت بازیها به اشتراک گذاشته است. اطلاعات بیشتر مربوط به این دیدار، در روز سهشنبه منتشر شد. این کمپانی از این پس با رویکردی انتخابی و تمرکز بیشتر روی منابع، ساخت بازیهای باکیفیت را بررسی میکند. این ناشر، ضررهای حاصل از رهاسازی محتوا را در حدود ۲۲.۱ میلیارد ین (۱۴۱ میلیون دلار) برآورد کرده است. همه این اطلاعات نشان میدهد که Square Enix ساخت چند بازی را لغو کرده یا حداقل، رویکرد آن نسبت به مقیاس پروژهها و مارکتینگ بازیها تغییر یافته است.بر اساس گزارش Bloomberg، این ناشر تصمیم گرفته تا برای بالا بردن کیفیت آثار خود، روند توسعه بازیها را دوباره مورد بررسی قرار دهد. تصمیم جدید این ناشر، به دنبال انتصاب تاکاشی کیریو (Takashi Kiryu) به عنوان رئیس جدید در سال گذشته گرفته شد.تاکاشی کریو در ماه فوریه این موضوع را اعلام کرده بود:ما در حال بررسی دوباره هستیم تا به درک جدیدی از ساختار سازمانی دست پیدا کنیم و بفهمیم که بهترین روش پیادهسازی محتوای خط توسعه چیست.طبق گزارشها، Square Enix به دنبال کاهش میزان توسعهای است که به استودیوهای خارجی واگذار میکند و سعی دارد با هدف افزایش کیفیت و سود، تمرکز خود را روی توسعه داخلی و بازیهای پرطرفدار معطوف نماید.بر اساس گفتههای تحلیلگری که با Bloomberg گفتوگو کرد، مکانیزم جدیدی در Square Enix اجرا خواهد شد که به تیم آنها این اجازه را میدهد تا کیفیت یک بازی را در مراحل آغازین توسعه ارزیابی کنند. همچنین دنیل احمد (Daniel Ahmad)، اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرده بود که بازی Final Fantasy 7 Rebirth به عنوان بزرگترین عرضه این ناشر در سال جاری، عملکرد ضعیفی داشته است.